کتاب "روح نهج‌البلاغه" در انتشارات آستان قدس رضوی واقع در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران مراسم رونمایی از کتاب "روح نهج‌البلاغه" عصر امروز با حضور "مهدی سین ریز" معاون هنری آفرینش‌های ادبی آستان قدس رضوی در محل غرفه‌ی آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم  "مهدی سین ریز"معاون هنری آفرینش‌های آستان قدس رضوی عنوان کرد: در 3-2 سال اخیر انجمن رضوی فضا را بازتر کرده و علاوه بر حوزه‌ی شعر در تمام حوزه‌های ادبیات فعالیت می‌کند. کتاب‌هایی در زمینه‌ی نمایش‌نامه نویسی چاپ کرده و در اختیار هنرمندان قرار داده‌است.  

وی افزود: مجموعه‌ای با عنوان "آثار هنری آستان قدس"‌ در آستان قدس منتشر می‌کنیم که وقف آستان حرم امام رضا شده‌است در سه جلد چاپ شد،‌ همچنین منتخب قطعات نستعلیق و کتیبه‌های مسجد گوهرشاد نیز به چاپ رسید.  

"مهدی سین ریز" ادامه داد: کتیبه‌های مسجد گوهرشاد سال گذشته به عنوان برگزیده‌ی کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

همچنین منتخب گوهرهای نفیس، شامل قرآن‌های نفیس از دوره‌ی تیموری تا کنون از جمله "قرآن بایسنقری" نیز در انتشارات آستان قدس به چاپ رسید.

معاون هنری آفرینش‌های ادبی آستان قدس رضوی اظهار داشت:‌ علاوه بر چاپ نفایس "قرآن بایسنقری" در دو حوزه‌ی ادب و هنر نیز کتاب‌هایی به چاپ رساندیم.

و علاوه بر شعر ولایی مجموعه‌های شمیم بهشت را هر ساله در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهیم. امسال اولین رمان با عنوان ساخت حرم رضوی توسط "سعید تشکری" به چاپ می‌رسد و جهش نسبتا خوبی در تولید برنامه در سال جدید داریم.

وی بیان کرد: مقوله‌هایی در انتشارات آستان قدس رضوی به فرهنگ اضافه می‌کنیم. فضاهای مخاطب پسند‌تر را تجربه خواهیم کرد و تولید انیمیشن را نیز در دستور کار داریم. غیر از شعر، نواهای آئینی را با عنوان آثاری تأثیرگذار و جدید در این انتشاراتی خواهیم داشت.



انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار