معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دانشگاه علوم پزشکی با درآمد حاصل از یارانه‌ها به تدریج بدهی خود را به شرکت‌های پخش دارویی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، عباس جعفریان ، با بیان این که پرداخت یکباره و دفعی بدهی پخش‌های دارویی کار معقولانه‌ای نیست، اظهار کرد: شرکت‌های پخش دارو انتظار ندارند بدهی آن‌ها یکباره پرداخت شود و با پرداخت مطالباتشان به صورت تدریجی موافقت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امکان خرید نقدی اقلام دارویی برای دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد، افزود: خرید دارو طبق روال گذشته به صورت چکی ‌یا حواله مدت دار انجام خواهد شد و به صورت نقدی نخواهد بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: سیاست‌های مربوط به خرید و تعیین قیمت داروها بر عهده وزارت بهداشت است و معاونت غذا و دارو استان اصفهان مجری سیاست‌های مرکزی تابع وزارتخانه خواهد بود.

جعفریان با بیان اینکه کاهش قیمت دارو با اختصاص بحشی از درآمد حاصل از هدف‌مندی یارانه‌ها شامل تمام تمام گروه‌ها و خانواده‌های دارویی خواهد بود،‌ تصریح کرد: کاهش قیمت دارو توسط وزارتخانه مشخص می‌شود، اما به نظر نمی‌رسد تنها به گروه خاصی از داروها مربوط شود.

وی با تاکید بر کاهش قیمت داروهای بیماران خاص اظهار کرد: کاهش قیمت دارویی شامل بیماران خاص نیز خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: طرحی برای کمک به اقشار کم درآمد برای خرید دارو در وزارت بهداشت در حال تدوین است، اما هنوز به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ و شرایط آن مشخص نشده است.

جعفریان با اشاره به اینکه اغلب داروها هم اکنون زیر چتر بیمه‌ای قرار دارند، ادامه داد: برخی داروها توسط چند شرکت تولید می‌شوند و هر شرکت قیمتی متفاوت برای آن‌ها در نظر می‌گیرد، اما وزارتخانه قیمت پایه مبنای پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهد.



انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: اصفهان ، دارویی ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.