قیمت کنونی تجهیزات ارتوپدی در مقایسه با 4 سال گذشته نزدیک به 70 درصد افزایش داشته و امسال نیز وارد کنندگان خواهان افزایش 15 درصدی قیمت تجهیزات شده‌اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر فریور لاهیجی دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران در نشست خبری خود از اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از معضلات جامعه ارتوپدی قیمت بالای تجهیزات است گفت: پس از سال‌ها دولت تصمیم گرفته است تا مسئله تجهیزات پزشکی را در بخش درمان به ویژه قسمت ارتوپدی که سهم وسیعی از نسبت به سایر رشته‌ها حل و فصل کند.

وی با بیان اینکه تولیدات داخلی پاسخگوی نیازهای جامعه نبوده افزود: تغییرات نرخ ارز سبب شد تا کشورهای اروپایی و آمریکایی فرصت را به کشورهای هند، چین و کره داده و سهم عمده بازار به رقابت آن‌ها اختصاص یابد.

و با اشاره به اینکه اداره‌ی تجهیزات وزارت بهداشت تصمیم گرفته‌اند که این وضعیت را سرو سامان داده و نیازهای بیماران و جامعه ارتوپدی را در خصوص تجهیزات برآورده کند، تصریح کرد: طبق دستور العمل‌هایی که در سال‌های گذشته اعلام شده، در حوادث و صدمات ارتوپدها  ملزم به استفاده از کالاهای ایرانی هستند مگر در مواردی که نوع داخلی آن کالا موجود نباشد.

دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه افزایش قیمت تجهیزات ارتوپدی را در کالای ساخت داخل هم می‌بینیم، اذعان داشت: به دلیل رابطه‌ی کاهش فشار و تحمیل هزینه‌های درمانی از جمله خرید تجهیزات ارتوپدی از سوی بیمار، اغلب جراحان از حق العمل خود کسب کرده تا رضایت بیمار حاصل شود.

به گفته‌ی وی، سازمان‌های بیمه‌گر به طور رسمی پروتز‌ها و مفاصل را تحت حمایت خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار