سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه یکشنبه اعلام کرد گودلاک جاناتان رئیس جمهوری این کشور به مقامات این کشور از جمله همه روسای دستگاه‌های امنیتی دستور داد که از هیچ کوششی برای تضمین آزادی توام با امنیت 223 دانش آموزی که گروه افراطی بوکوحرام ربوده اند، فرو گذار نکنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه یکشنبه اعلام کرد گودلاک جاناتان رئیس جمهوری این کشور  به مقامات این کشور از جمله همه روسای دستگاه‌های امنیتی دستور داد که از هیچ کوششی برای تضمین آزادی توام با امنیت 223 دانش آموزی که گروه افراطی بوکوحرام ربوده اند، فرو گذار نکنند.

روبن اباتی در برابر خبرنگاران گفت رئیس جمهوری، ریاست نشست مشترک با روسای دستگاه‌های امنیتی و نظامی ،مقامات بلند پایه دولتی ، فرماندار و شماری از مقامات ایالت بورنو ( شمال شرقی نیجریه )، رئیس پلیس این ایالت و مسئول معلمان مدرسه شیبوک ( شمال شرقی) که  دختران جوان از آ ن ربوده شدند، برعهده داشت .

سخنگوی ریاست جمهوری اعلام کرد: رئیس جمهوری فرمان روشنی صادر کرد که براساس آن هرکاری باید برای تضمین بازگشت توام با امنیت این دختران صادر شود.
این نخستین دیدار بین رئیس جمهوری نیجریه و مسئولان مرتبط با این  این پرونده محسوب می‌شود .

این نشست در حالی برگزار می‌شود که فشارهای بین المللی و فشارهای خانواده‌های این دختران جوان ربوده شده برای آزادی آنان در حال افزایش است .
رئیس جمهوری نیجریه تاکنون فقط با روسای دستگاه‌های امنیتی دیدار کرده بود.

والدین 223 دختر دبیرستانی نیجریه‌ای که همچنان در اختیار افراطیون مسلح بوکوحرام قرار دارند شنبه از مقامات این کشور در لاگوس خواستند تا کمک بین‌المللی را برای به دست آوردن آزادی آنان درخواست کنند.

 والدین این دانش آموزان که از فقدان پیشرفت برای آزادی این دختران ،دلسرد و خشمگین هستند ، از مقامات نیجریه‌ای خواستند تا حمایت دیگر کشورها را درخواست کنند.

این دختران دبیرستانی سه هفته پیش شبانه از خوابگاه مدرسه ربوده شدند.
اوبیاگلی ازکواسیلی معاون سابق رئیس بانک جهانی شنبه در مصاحبه‌ای گفت : ما با همه امکانات باید همه کمک‌های بین المللی را که نیاز داریم درخواست کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار