نوروزی گفت:‌ تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی نه تنها تهدیدی برای کشاورزی است بلکه اقتصاد ملی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی تهدیدی برای امنیت غذایی کشور است افزود: این مسئله از موضوعاتی است که باید از پیشرفت آن جلوگیری کرد و در صحن علنی نیز مطرح شد.
 
این نماینده مجلس عنوان کرد: لازم است در این رابطه حرکت پیشگیرانه‌ای صورت بگیرد چون در غیر این صورت ما در بخش‌های مختلف کشاورزی با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.
 
وی درباره افزایش تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به خانه‌های مسکونی گفت: مسائل متعددی می‌تواند در این موضوع دخیل باشد مثل واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی و عدم حمایت کافی از این صنعت باعث بی‌انگیزگی کشاورزان و ترغیب آنها به فروش شده است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی که پیش رو داریم این مسئله در تضاد با اهداف حرکت می‌کند.
 
وی درادامه افزود: این مسئله نه تنها تهدیدی برای امنیت غذایی کشوراست بلکه حیات انسانی را نیز تهدید می‌کند.
 
نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به سود عده‌ای از سودجویان است که در کوتاه‌مدت با خرید و فروش این زمین‌ها به سودهای هنگفتی دست پیدا می‌کنند.
 
وی در پایان افزود: اگر این مسئله ادامه پیدا کند بسیاری از اراضی و باغات کشور از عرضه تولید خارج خواهد شد که نه تنها کشاورزی بلکه اقتصاد ملی را تهدید می‌کند که قابل جبران نخواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
وقتی کشاورزی برای یک کشاورز به صرفه نیست دست به فروش زمین می زند و جلوگیری از ساخت و ساز و تغییر کاربری کار منطقی به حساب نمی آید.
آخرین اخبار