با توجه به اینکه دنیا بیش از یک میلیارد و نیم نفر مبتلا به بیماری ریوی هستند، از این تعداد 300 نفر آن مبتلا به آسم هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مهدی نجفی، عضو اداره کل بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت در نشست خبری هفدهمین همایش روز جهانی آسم گفت: امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا، بیماری‌های غیر واگیر بیشترین بار بیماری و مرگ و میر را به خود اختصاص داده است که تغییرات ایدولوژی سبک زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و منجر به افزایش عوامل خطر بیماری‌ها در جوامع دنیا شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 4 بیماری غیر واگیر که بیشترین بار بیماری را به خود اختصاص داده اشاره کرد و افزود: بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان، دیابت و بیماری‌های مزمن ریوی(آسم) است.


وی با بیان اینکه در دنیا بیش از یک میلیارد و نیم نفر به بیماری‌ ریوی مبتلا هستند، عنوان کرد: با توجه به این آمار، تعداد 300 نفر مبتلا به آسم هستند و طبق پیشگیری‌های انجام شده در این زمینه با این روند کنونی تا سال 2025 صد میلیون بیمار را به بیماران اضافه خواهد کرد که متاسفانه جمعیت قابل توجهی از آنان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

نجفی با بیان اینکه براساس آخرین مطالعات که توسط مرکز تحقیقات آسم و آلرژی صورت گرفته علائم آسم در کودک و نوجوان به 13.4 درصد رسیده است تصریح کرد: به طور متوسط هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم بیماری در یک کودک مبتلا به آسم یک میلیون و چهار صد هزار تومان بوده که این رقم در فرد بزرگسال سالانه به طور متوسط به یک میلیون و هشتصد هزار تومان رسیده است که با توجه به شیوع آن و تخمین‌ها برآورد ما این است که سالانه 8 میلیارد تومان مربوط به هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم این بیماری است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: ریه ، آسم ، سبک زندگی ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار