سال‌هاست بیماری خشکیدگی بلوط دامنگیر جنگل‌های بلوط شده است که در این میان ایلام بالاترین میزان را در این خصوص به خود اختصاص داده است.

ابراهیمی استاد دانشگاه منابع طبیعی در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: جنگل‌های بلوط زاگرس از شمال غرب ایران شروع و تا جنوب و جنوب غرب ایران امتداد می‌یابد.

وی افزود: بلوط بهترین و فراوان‌ترین گونه درختی موجود در غرب کشور به ویژه در منطقه زاگرس است. رشته کوه‌های زاگرس به عنوان اصلی‌ترین رویشگاه گونه‌های مختلف بلوط از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: اختلاف نظرهایی بین کارشناسان و محققین در خصوص وسعت جنگل‌های بلوط وجود دارد که دلیل آن این است که براساس مشاهدات این آمار ارائه می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره با وضعیت خشکیدگی درختان بلوط منطقه زاگرس گفت: در سال‌های اخیر بیماری خشکیدگی دامنگیر جنگل‌های بلوط شده است بطوریکه بررسی‌های به عمل آمده در استان‌های ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و فارس نشان داده که علایم آلودگی در همه این مناطق یکسان بوده است و در این میان جنگل‌های بلوط استان ایلام بیشترین آمار بیماری را به خود اختصاص داده است.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار