در جشنواره فیلم "پروین اعتصامی"؛

بهترین خبرنگار و کارگردان زن سال معرفی خواهد شد

امسال در جشنواره فیلم "پروین اعتصامی" بهترین خبرنگار و کارگردان زن سال معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست خبری هشتمین جشنواره ملی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم "پروین اعتصامی" با حضور "مازیار رضاخانی" دبیر جشنواره، "فرناز قیصری‌پور" مدیر اجرایی جشنواره در دیوان شمس برگزار شد.
 
مازیار قیصری دبیر جشنواره ابتدا در خصوص تاریخچه جشنواره و چگونگی آغاز آن گفت: جشنواره فیلم پروین اعتصامی 9 سال پیش توسط این انجیو خانه زنان کار خود را آغاز کرد و تحت عنوان جشنواره زنان هنرمند ایران برگزار شد.
 
وی ادامه داد: آغاز جشنواره زنان فیلم ساز ما را به سمت یک حرکت فرهنگی خواهد برد که هر سال یادواره‌ای از هر زن هنرمند برگزار می‌کردیم اما با تغییر شورای سیاستگذاری تصمیم گرفته شد جشنواره زنان فیلم ساز تحت عنوان جشنواره فیلم پروین اعتصامی تغییر یابد.
 
رضاخانی تصریح کرد: یکی از دلایلی که ما نام جشنواره زنان هنرمند را به پروین اعتصامی تغییر دادیم آن بود که آثار پروین اعتصامی به فضای سینما و انیمیشن نزدیک است و در هفتمین دوره نام پروین اعتصامی به این جشنواره انتخاب شد.
 
وی با اشاره به خصوصی بودن جشنواره اظهار داشت: جشنواره به صورت بنیادی توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود اما حمایت‌های دولتی هم وجود دارد و در طول این سالها مدیون کسانی مثل مجید مجیدی، رخشان بنی‌اعتماد و محمدرضا اصلانی هستیم.
 
رضاخانی بیان کرد: 844 فیلم‌ساز زن در دبیرخانه فیلم پروین اعتصامی ثبت شدند و این آمار حاکی از آن است که یک ارتش فرهنگی شکل گرفته و این در حالی است که این آمار در کشورهای پرادعا همچون انگلستان زیر 50 نفر است.
 
وی در خصوص توقف جشنواره در سال گذشته عنوان کرد: معرفی جشنواره پروین اعتصامی به سازمان سینمایی جدید زمان زیادی برد و به همین خاطر سال گذشته این جشنواره را برگزار نکردیم اما اکنون با حمایت مستقیم حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و حبیب ایل‌بیگی مدیر انجمن سینمای جوان صورت گرفت، همچنین 50 درصد بودجه جشنواره را سازمان سینمایی تقبل کرده است.
 
رضاخانی ادامه داد: امسال هم تجلیل‌هایی از بانوهای خاص خواهیم داشت و بهترین فیلمساز زن سال و خبرنگار زن سال را در این جشنواره معرفی خواهیم کرد.
 
وی اظهار داشت: یکی از ملاکهای انتخاب بهترین فیلمساز زن در فیلم بلند اکران حتمی آن فیلم در سینماهای کشور است.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی بیاید که جشنواره پروین اعتصامی به لحاظ بودجه آنقدر قوی شود که خودمان فیلمسازان زن را برای ساخت فیلم‌ها حمایت کنیم.
 
فرناز قیصری‌پور مدیر اجرایی جشنواره فیلم پروین اعتصامی عنوان کرد: جشنواره در دو بخش ملی و بین‌الملل است و بخش ملی شامل فیلم کوتاه و بلند، فیلمنامه نویسی است، همچنین دو بخش نیلوفر زرین و نیلوفر سیمین خواهیم داشت که بخش نیلوفر زرین مختص زنان فیلمساز با موضوع آزاد و مردان فیلمساز با موضوع زن است، یا بخش نیلوفر سیمین هم مختص دست‌اندرکاران، بهترین فیلمنامه نویس و انیماتور است.
 
وی ادامه داد: سه بخش دیگر هم شامل بخش پروین اعتصامی، بخش ویژه و بخش شاخص زن ایرانی داریم که بخش پروین با موضوع نقش زن دراقتصاد و کلیپهایی در خصوص اندیشه‌های پروین است، همچنین بخش ویژه هم شامل صحبتهای رهبری با موضوع اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است./ تر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار