دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در زمینه کودک و نوجوان نیز با ۸ میلیون کتاب جایگاه بسیار خوبی در بین ناشران کودک کسب کرده است.

حجت الاسلام سید جلال حسینی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد:  با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در آستان قدس رضوی تاکنون ۱۰ هزار و ۴۶۹ عنوان کتاب در شمارگان ۴۵ میلیون نسخه چاپ و منتشر شده است.

وی تصریح کرد: پرداختن به مسائل و موضوعات دینی از اولویتهای آستان قدس رضوی در حوزه نشر بوده و ۴ هزار و ۸۶۳ عنوان از این کتاب‌ها با شمارگان ۲۶ میلیون نسخه ذیل موضوع دین در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

سید جلال حسینی اعلام کرد: در سال گذشته، ۸۶۰ جلد کتاب در ۵ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۸۲۰ نسخه توسط موسسات فرهنگی وابسته به بزرگترین نهاد موقوفاتی جهان اسلام چاپ شده که ۵۴ درصد مربوط به حوزه دین و معارف اسلامی و ۱۴ درصد نیز به حوزه کودک و نوجوان اختصاص یافته است.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به وجود گنجینه کتب خطی و چاپ سنگی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: کار چاپ و عرضه آثار نفیس در دستور کار قرار گرفته که یکی از این نمونه ها قرآن ابراهیم سلطان که در نمایشگاه کتاب در معرض دید از اهالی فرهنگ قرار گرفته است.

انتهای پیام//س

برچسب ها: کتاب ، کودگ ، آستان ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.