رهبر گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی، دستمزد کارگران و قیمت مصالح ساختمانی موجب افزایش چشمگیر قیمت ساخت‌و‌ساز در کشور شده است.

ایرج رهبر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه قیمت ساخت خانه پس از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها به شدت افزایش یافته است گفت: افزایش قیمت حامل‌های سوخت موجب شده قیمت‌های مصالح ساختمانی یکی پس از دیگری به شدت بالا رود.
 
وی در ادامه افزود: افزایش دستمزد کارگران ساختمانی و حمل‌و‌نقل مصالح ساختمانی هزینه ساخت واحدهای مسکونی را بالا برده است.
 
رییس کانون انبوه‌سازان در ادامه تصریح کرد: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها موجب شده مصالح ساختمانی از جمله قیمت سیمان و آهن‌آلات بالا رود بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تا چند ماه آینده هزینه ساخت و ساز چقدر شود.
 
وی با اشاره به عدم شفاف‌سازی بخش‌نامه شماره سه افزایش قیمت مسکن مهر گفت: متأسفانه چند ماه از ابلاغ این بخش‌نامه می‌گذرد ولی کارشناسان و مسئولان تاکنون جزئیات این بخش‌نامه را شفاف‌سازی نکرده‌اند.
 
رهبر در ادامه تصریح کرد: عدم شفاف‌سازی بخش‌نامه به نفع انبوه‌سازان و متقاضیان نیست و همین امر باعث ایجاد رکود در ساخت و ساز می‌شود.
 
رییس کانون انبوه‌سازان در ادامه افزود: با اجرای این بخش‌نامه سرعت ساخت و ساز بالا می‌رود و پیمان‌کاران با انگیزه‌ای بیشتر می‌توانند کارهای خود را جلو ببرند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: متوقف کردن پروژه مسکن مهر از سوی پیمان‌کاران به نفع آنها نیست بلکه افزایش قیمت مسکن مهر بر اساس پیشرفت پروژه به پیمان‌کاران داده می‌شود بنابراین پیشرفت کار هر چقدر بیشتر شود به همان میزان افزایش قیمت مسکن مهر به آنها ابلاغ می‌شود.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: شفا‌ف‌سازی این بخش‌نامه باید توسط مدیران انجام شود. بنابراین عدم اجرای آن موجب نگرانی انبوهسازان و پیمان‌کاران شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، مصالح ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار