با توجه به شرایط اعلام شده تمامی اعضای هیئت علمی با مراتب علمی مختلف می‌توانند به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شوند.

سعید سمنانیان رییس مرکز هیئتهای امنا وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: امروز 14اردیبهشت 93 بیست و سومین دوره انتخاب استاد نمونه کشوری در نهاد ریاست جمهوری و با معرفی 14 استاد برتر از 14 دانشگاه کشور معرفی می‌شوند.

وی افزود :2 نفر از این تعداد 14 نفر استاد نمونه در مرتبه دانشیاری قرار دارند و مابقی این تعداد مرتبه استاد تمام را دارا هستند چنانچه در طی این بیست و دومین دوره به طور کلی 345 استاد نمونه مورد تقدیر قرار گرفتند که این تعداد از 41 دانشگاه کشور بوده اند البته یک در صد از این اساتید نمونه در حوزه هنر و معماری ،30درصد از حوزه فنی و مهندسی ،30در صد از حوزه علوم پایه، 13درصد از حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و در نهایت 26 درصد از حوزه علوم انسانی بوده‌اند.

سمنانیان تصریح کرد: طی این بیست و دومین دوره‌های برگزاری اساتید نمونه، یک درصد این اساتید در مرتبه مربی، 2در صد در مرتبه استادیاری، 16درصد از مرتبه دانشیاری و در نهایت 81 درصد در مرتبه استاد تمامی قرار داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: همه اعضای هیئت علمی با مراتب علمی مختلف می‌توانند به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شوند اما به دلیل نانوشته طی 22سال گذشته دانشگاهها صرفا استاد تمام و دانشیارها به عنوان استاد نمونه معرفی می‌کردند و عمده اعضای هیت علمی به عنوان استاد نمونه انتخاب شدند.

سمنانیان اظهار داشت: البته این تعداد استاد نمونه معرفی شده در طی این 22سال از دانشگاههای بزرگ کشور بوده‌اند که دستورالعمل انتخاب اساتید نمونه هرساله بازنگری و به تایید وزیر علوم می‌رسد.

وی در ادامه در خصوص شرایط انتخاب اساتید نمونه افزود: اعضای هیئت علمی که قرار داد آنها به صورت رسمی و قراردادی است و وضعیت آنها به صورت شاغل و یا تمام وقت باشند، البته با 5 سال سابقه خدمت و حداقل امتیاز لازم برای اعضای هیت علمی با رتبه مربی 150، استادیاری 165، دانشیاری 185و استادی 210 را داشته باشند می‌توانند به عنوان گزینه استاد نمونه کشوری معرفی شوند.

سمنانیان خاطر نشان کرد: تاکنون طی 22 دوره استاد نمونه، 41 نفر از دانشگاه تهران، 22نفر از دانشگاه شهید بهشتی،21 نفر از دانشگاههای امیر کبیر، شریف و فردوسی مشهد، 20 نفر از دانشگاه اصفهان، 20 نفر از دانشگاه صنعتی اصفهان، 18نفر از دانشگاه تربیت مدرس، 17 نفر از دانشگاه شیراز، 16 نفر از دانشگاه تبریز، 16نفر از دانشگاه علم و صنعت، 13 نفر از دانشگاه باهنر کرمان، 12نفر از دانشگاه شهید چمران و 12 نفر از دانشگاه علامه به عنوان استاد نمونه انتخاب شده اند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار