مدير دفتر حفاظت و بهره برداري منابع آب شركت آب منطقه اي استان مركزي از صرفه جویی 11 و شش دهم میلیون متر مکعبی آب در استان خبر داد و گفت: این صرفه جویی در پی مسدود شدن چاه های غیرمجاز، جلوگيري از اضافه برداشت چاههای مجاز و كاهش دبي پروانه حاصل شده است.

 

كريمي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبر نگاران اراک ،افزود: با توجه به تقاضاي روزافزون برای استفاده از منابع آب زيرزميني و ثابت بودن بارش ها و همچنين ميزان بالاي تخليه سفره هاي آب زيرزميني و تبديل اكثر دشت هاي استان به دشت هاي ممنوعه ، حفظ و حراست از منابع آب های زیرزمینی لازم و ضروري است.

انسداد 177 حلقه چاه غير مجاز در استان مركزي

وی با اشاره به جلوگيري از اضافه برداشت 9 چاه مجاز و كاهش دبي پروانه 75چاه مجاز در سال گذشته در ادامه گفت: در سال 92، انسداد 177 حلقه چاه غير مجاز در استان مركزي، صرفه جويي 4 ميليون متر مكعب آب را در اين استان در پي داشته است.

كريمي حفرچاه های غیرمجاز و اضافه برداشت از چاههای دارای پروانه را از معضلات اصلی منابع آب زیرزمینی استان ذکر کرد و گفت: این کار آسیب جدی به این منابع وارد کرده است.

وی ادامه داد: در همين راستا با جلوگيري از اضافه برداشت 9 چاه مجاز به صرفه جويي یک هزار و صد و پنج هزار متر مكعب كمك شده است.

مدير دفتر حفاظت و بهره برداري از منابع آب شركت آب منطقه اي استان مركزي از كاهش دبي پروانه 75چاه مجاز خبر داد و افزود:اين كار سبب صرفه جويي آب به ميزان 6704 هزار متر مكعب در سال 92 شده است. كه البته اين كاهش دبي با هماهنگي اين شركت و بهره برداران بوده كه اميدواريم ساير بهره برداران نيز با الگو گرفتن از اين روند، در حفظ منابع آبي نقش موثرتري را ايفا نمايند.

وی ادامه داد: از آنجا که استان مركزي در منطقه اي خشک، نيمه خشک و کم باران قرار دارد، بايد از منابع آبي محدود موجود حداکثر استفاده و بهره وري را داشت.

برچسب ها: صرفه ، جویی ، مصرف ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.