مشاور عالی معاونت توسعه و منابع انسانی رییس جمهور گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری در طی این سال‌ها اجرا نشده و یا کمتر اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، طباطبایی مشاور عالی معاونت توسعه و منابع انسانی رییس جمهور در نشست تخصصی ادواری تبیین و ارزیابی رویکردهای ناظر به اصلاح و بازنگری قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار داشت: در ارزیابی‌ها و بازنگری که قانون خدمات مدیریت کشوری طی 35 جلسه با حضور عسکری‌آزاد جانشین معاون رییس جمهور و طرح شدن مباحثی در شورای بازنگری این قانون صورت گرفت 30 درصد از مباحث قانون مدیریت خدمات کشوری در مباحث مربوط به بازنشستگان، صندوق‌ها،‌ تحمیل بار مالی و اهداف موردنظر رهبری مورد توجه قرار گرفته و تغییر کرد.
 
وی با بیان اینکه در اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری توجه به رویکرد نوین مدیریت مدنظر قرار گرفته است ادامه داد: سه تغییر مهم در 15 فصل قانون مذکور صورت گرفت که 90 درصد تغییرات را شامل می‌شود.
 
وی ادامه داد: تقسیم کار ملی صورت گرفته و فرآیندهای ناپیدا و بدون متولی تغییر یافته است ضمن آنکه ورود به خدمت و گزینش و استخدام با تغییر استراتژی استخدام مادام‌العمر در قالب دو استخدام بلندمدت و کوتاه‌مدت همچنین توجه به فرآیند بازنشستگی در اصلاح قانون مورد بازنگری قرار گرفت.
 
وی تأکید کرد: متأسفانه قانون مدیریت خدمات کشور در مدت آزمایشی اجرا نشده و یا کمتر اجرا شده است.
جدای از هدف نداشتن قانون مدیریت خدمات کشوری ارتباط نظام‌ها اصول قانون و ارتباط مفهومی نظام‌های انسانی از عواملی است که در بازنگری قانون مدنظر بود.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در قانون مدیریت خدمات کشوری فاقد دکترین هستیم اما تلاش‌هایی صورت گرفت تا اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری با منطق جلو برود.

انتهای پیام/
برچسب ها: قانون ، خدمات ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار