افتتاح مرکز ملی آینده نگاری/ارسال 40 تن محموله امدادی به افغانستان

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: در طرح تحول بنیادین جمعیت 4 اساس در نظر گرفته شده که بر مبنای آن چندین مرکز ملی چون مرکز ملی آینده نگری افتتاح خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سید احمد موسوی در نشست خبری تشریح برنامه های هفته هلال با بیان اینکه هفته هلال تجلی گر خدمات داوطلبانه است گفت: پشتوانه ما مردم هستند که با فرهنگ خود جمعیت را به فعالیت های شایسته در عرصه های مختلف قادر ساختند.
 
وی با بیان اینکه توسعه تکنولوژی و تامین نیازهای بشر مشکلاتی را بر روی دانش بشری تحمیل کرده است افزود: مرتفع ساختن این مشکلات با استفاده از توان دولت و بخش خصوصی بسیار سخت و گاهی امکان پذیر نیست در همه کشورها بخش اعظمی از فعالیت ها را انجمن ها انجام می دهند. در ایران نیز هلال احمر به عنوانی سازمانی مردم نهاد توانسته حلقه اتصال دهنده در این بین باشد.
 
وی با اشاره به طرح تحول جمعیت هلال احمر که فعالیت های مطالعاتی آن از چندی پیش آغاز شده است اظهار داشت: باید اذعان کرد در بسیاری از زمینه ها عقب ماندگی داریم و در این راستا به منظور رفع کاستی ها طرح تحول جمعیت پیش بینی شد تا در دستیابی به اهداف و وظایف خود توانمندتر گام برداریم. در این طرح 4 اساس و بنیان چون آینده نگری دانش بنیان، اخلاق محوری و ارزش محوری قرار داده شده تا پایه های طرح عظیم تحول برای دستیابی سریع تر به اهداف عالی و بشردوستانه فراهم شود.
 
وی افزود: با این طرح از یک جمعیت سخت افزاری که بزرگترین مشکل جمعیت است به یک جمعیت نرم افزاری تبدیل خواهیم شد.
 
وی از راه اندازی مرکز ملی آینده نگری خبر داد و گفت: در قالب طرح تحول چندین مرکز و بنیاد راه اندازی خواهد شد که مهمترین آن مرکز ملی آینده نگری است. این مرکز محل مناسبی برای پیش بینی حوادث و بحران ها خواهد شد.
 
موسوی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی هلال احمر کمک به امر سلامت در جامعه است گفت: در عرصه های بین‌المللی تنها بازیگر فعال سلامت جمعیت های هلال احمر هستند. در ایران نیز که هلال احمر به عنوان معین دولت و وزارت بهداشت مددکار آنها در حوزه سلامت است اعزام کاروان های سلامت، تولید دارو و تجهیزات مورد نیاز کشور از جمله کارهایی است که هلال احمر در حوزه سلامت انجام می دهد با توجه به اهمیت و اولویت سلامت در برنامه ریزی های دولت هلال احمر نیز گام‌های بیشتری در جهت پیروی از سیاست های کلی و ابلاغی در کاهش هزینه ها و تولیدات برمی‌دارد.
 
دبیر کل جمعیت هلال احمر در خصوص فعالیت و آمادگی هلال احمر ایران در رانش زمین چند روز اخیر کشور افغانستان گفت: طبق روال همیشه هلال احمر ایران براساس وظایف خود پس از رانش زمین در افغانستان با مقامات کشور مربوطه تماس داشته و آمادگی های خود را اعلام کرده و هم اکنون در حال دریافت درخواست های امدادی مقامات افغان هستیم اما 40 تن مواد غذایی آماده و برای ارسال به کشور افغانستان آماده است.
 
وی در خصوص حذف دوره پیشاهنگی از سازمان جوانان اظهار داشت: کمرنگ شدن حضور دانش آموزان و وارد شدن به بحث های حاشیه ای که بازدارنده از اهداف کمال است منجر شد تا دوره پیشاهنگی حذف شود. جمعیت هلال احمر باید فراتر از آنچه که هست دیده شود.
 
وی در ادامه از راه اندازی پورتال جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: در این پورتال آموزش های همگانی و امدادی به صورت مجازی به مردم و کاربران داده می شود که این امر به حساس سازی آنها در مسائل مختلف بسیار کمک می کند.
 
وی در خصوص افتتاح و تکمیل بیمارستان هلال احمر در کشور امارات اظهار داشت: بیمارستان هلال احمر در دوبی یک بیمارستان فوق تخصصی است که همواره مراجعین بسیاری از کشورهای عربی و آفریقایی دارد با افتتاح و راه اندازی بیمارستان جدید در آینده قطعا به عنوان قطب درمانی و بهداشتی خاورمیانه تبدیل خواهند شد.
 
وی با اشاره به اردوهای جهادی، اردوهای جوانان و داوطلبان بیان کرد: اعزام کاروان های سلامت، اردوهای جهادی و نیکوکاری، میدان عمل خوبی برای اعضا خواهد بود و آنها از نزدیک با مسائل و مشکلات مناطق محروم آشنا می شوند.
 
موسوی با بیان اینکه سازمان تدارکات پزشکی در بحث داروهای کمیاب فعالیت می کنند و سها1 بیشتر روی تولید لوازم پزشکی تمرکز دارد گفت: شرکت سها2 متمرکز بر تولید داروهای های تک است.
 
وی افزود: در بحث تولید واکسن مننژیت که یکی از نیازهای کشور است در بحث پالایشگاه پمپ و فرآورده های خونی اعلام آمادگی صورت گرفته که پس از امضای تفاهم نامه رئیس جمعیت و وزیر بهداشت اعلام می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: جمعیت ، هلال احمر ، مرکز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار