نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به راستی چرا نباید از فساد قراردادهای نفتی که عمدتا محصول حضور نورچشمی‌ها است سخنی گفت، چرا نمایندگان از اظهارنظر در مورد پرونده هسته‌ای منع می‌شوند؟ و خیانت‌های آشکار و پنهان پیگیری نمی‌شود؟ و در عوض مسئولان با قسم دروغ با مردم سخن می‌گویند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علیرضا زاکانی نماینده مردم، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در نطق می‌ان‌دستور خود با بیان اینکه بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور یعنی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در حال برگزاری است، گفت: حوزه نشر در کشور ما از دیرباز به عنوان ستون فقرات اشاعه فکر و فرهنگ شناخته شده است پس باید با مراقبت حرکت فرهنگی کشور رشد بیشتری یابد.
 
وی با اشاره به آمار وزیر ارشاد مبنی بر انتشار ۶۰ هزار عنوان کتاب جدید در سال تصریح کرد: هرچند این افتخاری برای نظام است اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد.
 
زاکانی سخن رئیس‌جمهور در جمع ناشران در مورد اینکه نباید ناشر نگران ممیزی قبل از چاپ باشد را یادآور شد و اظهار داشت: نظر امام راحل خلاف نظر رئیس‌جمهور است.
 
نماینده مردم تهران در ادامه با نقل قولی از صحیفه امام (ره) در مورد ضرورت نظارت بر محتوای کتاب‌ها قبل از انتشار گفت: آقای روحانی، کشور را به کدام جهت هدایت می‌کنید؟ ماه‌ها است از انتخابات گذشته است و شما قسم خورده‌اید؛ پس چرا اینگونه خلاف مصالح ملی عمل می‌کنید؟
 
وی ادامه داد: متاسفانه قبل و بعد از روی کار آمدن دولت جدید برخی تلاش کردند با ارائه آدرس‌های غلط موضوعات فرعی مانند ممیزی را به عنوان مسئله اصلی فرهنگ کشور اعلام کنند در حالی که مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند نظارت بر آثار، از سوی وزارت ارشاد لازم‌الاجرا است و بهتر است اقایان به جای کوبیدن بر طبل ممیزی، قانون را اجرا کنند.
 
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رئیس‌جمهور گفت: امروز با نام شورای عالی امنیت ملی، منصوبان جنابعالی مانع آزادی بیان شده‌اند و حتی حق و حقوق و آزادی نمایندگان مجلس را هم محدود می‌کنند.
 
وی ادامه داد: به راستی چرا نباید از فساد قراردادهای نفتی که عمدتا محصول حضور نورچشمی‌ها است سخنی گفت، چرا نمایندگان از اظهارنظر در مورد پرونده هسته‌ای منع می‌شوند؟ و خیانت‌های آشکار و پنهان پیگیری نمی‌شود؟ و در عوض مسئولان با قسم دروغ با مردم سخن می‌گویند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار