رئیس مرکز نمایشگاه های صنایع هسته ای کشور آگاهی بخشی و معرفی دستاوردها و کاربردهای دانش هسته ای در کشور را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمدتقی شجاعی گفت: به دلیل باورهای رایج در جامعه ما، عدم شناخت و جهل نسبت به هر چیزی باعث ایجاد تصورات غلط می شود که در مورد دانش هسته ای نیز اینگونه است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که این صنعت چه کاربردهایی دارد، افزود: اگر بدانیم که بسیاری از بیماران سرطانی و مراحل تشخیص و درمان از طریق دانش هسته ای صورت می گیرد می بینیم که جای غرور و خدوباوری دارد.

رئیس مرکز نمایشگاه های صنایع هسته ای کشور گفت: در این راستا و از سال 87 که مسائل سیاسی صنعت هسته ای کشور را محدود کرد، سازمان انرژی هسته ای به این نتیجه رسید که مردم به عنوان صاحبان و حامیان اصلی باید این صنعت را بشناسند، بنابراین طرح برگزاری نمایشگاه دستاوردها به صورت سیاردر دانشگاه ها در دستور کار قرار گرفت.

شجاعی با بیان اینکه امروز دستاوردهای این صنعت در خصوص صنایع دیگر برای مردم ناشناخته مانده است، افزود: برای فرهنگ سازی و نشان دادن توانمندی صنعت هسته ای هرچقدر هزینه کنیم باز هم کم است.

به گفته وی این نمایشگاه ها تلاش می کند که این دستاوردها را معرفی کند که در این راستا بازخوردهای مثبتی داشته و در شناخت این صنعت در بین مردم تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.