مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر از افتتاح خط تولید مایع دیالیز با ظرفیت تولید 2 میلیون مایع به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های تولید مایع دیالیز در هفته هلال خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، وحید رحمتی در نشست خبری تشریح برنامه های هفته هلال احمر گفت: همزمان با روز صلیب سرخ جهانی، 18 اردیبهشت ماه، هفته هلال احمر به منظور پاسداشت خدمات داوطلبانه تا 24 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه موزه ملی و مرکز اسناد جمعیت و همچنین نمایشگاه پوستر هلال فردا افتتاح خواهد شد ، افزود: پس از انجام پروسه 6 ماهه بازسازی موزه جمعیت، در حال حاضر فاز اول موزه شامل فضای اصلی، گالری، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس، اتاق مرکز اسناد آماده بهره برداری رسمی است که شاخص اصلی این موزه نسبت به گذشته افزودن فضاهای سمعی و بصری و استقلال موزه از فضای اداری جمعیت است. جشنواره پوستر نیز برای انعکاس شعار جهانی و اهداف عالیه با موضوع کرامت انسانی و صلح جهانی در حوزه هنرهای تجسمی برگزار شد که این نمایشگاه آثار 120 اثر برگزیده از 900 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره که از کشورهای مختلف بوده است برگزار می‌شود. در این جشنواره پیر مائور رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از مهمانان ویژه خواهد بود.
 
رحمتی در ادامه با بیان اینکه از روز پنج شنبه 18 اردیبهشت ماه برنامه های رسمی هفته هلال با موضوع سفیران صلح و دوستی آغاز خواهد شد افزود: با تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و اهدای گل به مقام ایشان هفته هلال آغاز خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: در روز جمعه به عنوان مشارکت های مردمی دبیر کل جمعیت در پیش از خطبه های نماز جمعه در بین جمعیت نمازگذار که اعضای جمعیت نیز حضور دارند به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
 
وی با بیان اینکه شنبه روز سلامتی و ضرورت جامعه نام گرفته است از افتتاح خط تولید مایع دیالیز خبر داد و گفت: با افتتاح این خط تولید ظرفیت 2 میلیون مایع دیالیز تامین خواهد شد که به پیش بینی سرمایه گذاری سالانه حدود 20 میلیارد ریال برای کشور خواهد بود همچنین خط تولید استابلایزر که در جراحی قلب کاربرد بسیار دارد در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران و پلت‌های دارویی در شرکت سهادارو افتتاح خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه یکشنبه با عنوان جوانان تصمیم ساز نام گرفته بیان داشت: با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک وزیر ورزش و جوانان با رئیس جمعیت هلال احمر در بیمارستان فوق تخصصی نورافشار، امکانات ویژه این بیمارستان برای ورزشکاران آماده خواهد شد.
 
وی همچنین به ضرورت داشتن هر خانواده ایرانی به یک امدادگر اشاره کرد و گفت: دوشنبه با عنوان هر خانواده یک امدادگر عنوان گرفته است که در آن نمایش تمامی تجهیزات و امکانات اعم از بالگردهای امدادی، خودروها آمبولانس، انواع خودروهای نجات و موتورسیکلت های امدادی با حضور همه تیم های امدادی و تیم های تخصصی ایثار، توانا برگزار می شود. در این مراسم اعطای درجه های امدادی به امدادگران مطابق دستورالعمل های سازمان امدادونجات صورت می گیرد.
 
رحمتی با عنوان فرشتگان بشردوست برای روز سه شنبه اظهار داشت: مراسم کوهپیمایی خانوادگی از ابتدای کارت جمشیدیه و حرکت گروهی به سوی تپه های نورالشهدا و همچنین دیدار با خانواده شهدا از برنامه هایی است که در این روز برگزار می شود.
 
وی در ادامه به اختتامیه جشنواره هلال و رسانه و اختتامیه جشنواره پوستر هلال اشاره کرد و بیان داشت: روز چهارشنبه با عنوان توانمندی با آموزش همگانی؛ در اختتامیه جشنواره هلال و رسانه از آثار برتر دریافتی از خبرنگاران حوزه هلال احمر و همچنین مدیران رسانه فعال تقدیر به عمل خواهد آمد در اختتامیه جشنواره پوستر نیز از طرح های برتر تقدیر و به خبرنگاران شرکت کننده در دوره های آموزش ویژه خبرنگاران بحران درجه امدادی اعطا می شود.
 
مدیر جمعیت هلال احمر از افتتاح چند افتتاحیه در هفته هلال احمر خبر داد و گفت: افتتاح مرکز فیزیوتراپی مرکز جمعیت هلال احمر در شهرستان خدابنده، افتتاح پایگاه امداد جاده ای سه چاهون بافق در استان یزد از جمله افتتاحیه این هفته خواهد بود.
 
وی در پایان با بیان اینکه هر کدام از سازمان ها برنامه خاصی برای این هفته دارند خاطرنشان کرد: در طول هفته هلال احمر هماهنگی لازم برای برپایی چادرهای امدادونجات و جوانان داوطلبان در مراکز عمومی، تفریحی و زیارتی و مسیرهای پرتردد استان ها انجام شده ضمن نمایش خدمات و توانمندی های جمعیت اقدام به ارائه خدمات رایگان پزشکی، توزیع بروشورهای آموزشی، توضیح تشریح و ارائه آموزش های امدادی و کمک های اولیه نمایند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: هفته ، هلال ، دیالیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار