750 هکتار از باغات زهک به کشت انگور یاقوتی اختصاص دارد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: 750 هکتار از باغات کشاورزی این شهرستان به کشت انگور یاقوتی اختصاص دارد.

ˈشریف ملاشاهیˈ افزود: 550 هکتار از این سطح باغات بارور و بقیه غیر بارور است.

وی با بیان اینکه فصل برداشت انگور یاقوتی در شهرستان زهک از اواخر فروردین ماه آغاز می شود اظهار داشت: متوسط برداشت این محصول از هر هکتار هفت تن است که پیش بینی می شود از سطح 550 هکتار سه هزار و 850 تن انگور برداشت شود.

وی گفت: خشکسالی های 15 سال گذشته تمامی باغات انگور یاقوتی به عنوان زودرس ترین نوع انگور در سطح کشور را نابود کرده بود که در چند سال اخیر به منظور احیا و توسعه این محصول اقدامات لازم در زمینه تهیه قلمه، ایجاد قلمستان به منظور تولید نهال و توسعه باغات در این شهرستان انجام شد بطوریکه امسال نیز بیش از دو میلیون قلمه در سطح سه هکتار با همکاری باغداران منطقه کاشته شد.

مدیر جهاد کشاورزی زهک ادامه داد: انگور یاقوتی از جمله محصولات الگویی کشت در صورت انتقال آب با لوله به مزارع و باغات است و از آنجایی که کشت این محصول جنبه اقتصادی در منطقه دارد توسعه باغات انگور در کنار چاهک ها و مکان هایی که آب مطمئن دارند در دستور کار قرار دارد                   

انتهای پیام//س
.

برچسب ها: کشت ، انگور ، زهک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.