یک هواپیمای جاسوسی از نوع U2 سبب اختلال در پرواز فرودگاه‌های جنوب غربی آمریکا شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ،  شبکه تلویزیونی (ان بی سی ) گزارش داد که هواپیمای جاسوسی از نوع U2 سبب اختلال گسترده در دستگاه‌های کامپیوتری مرکز مراقبت پرواز در کالیفرنیا شد و سبب شد تا مسؤولان ، پرواز در چندین فرودگاه را در جنوب غربی آمریکا متوقف و پرواز برخی از هواپیماها را نیز لغو گردانند.

این اختلال گسترده در دستگاه‌های کامپیوتری در مرکز اداره هوانوردی فدرال سبب گردید که پرواز ده‌ها هزار مسافر که قصد داشتند به سمت فرودگاه لوس‌انجلس پرواز کنند و یا از فرودگاه بین المللی لس آنجلس ،که یکی از شلوغ‌ترین و فرودگاه‌های آمریکا محسوب می‌گردد ، به مقصد دیگر بروند با تأخیر مواجه شود.

اداره هوانوردی فدرال جزئیات قابل ذکری را از اصل این مشکل منتشر نکرد که باعث همین باعث شد تا مسؤولان ،اقدام به توقف پروازها کنند.

 رویتر همچنین اعلام کرده : تماس‌ها با وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)برای توضیح درباره این مسأله نتیجه ای در بر نداشت.

شبکه ان بی سی به نقل از منابعی که از آن‌ها نام نمی‌برد اعلام کرده است که این هواپیمای جاسوسی که از نوع U2 می‌باشد به دوره جنگ سرد بازمی‌گردد که ارتش آمریکا آن را از طریق حریم هوایی مرکز مراقبت پروازی لس آنجلس به استفاده می‌گرفت.

همچنین"لین لونسفورد" سخنگوی اداره هوانوردی فدرال نیز در گفتگو با رویترز درباره اینکه مشکل اصلی این اختلال چه بوده است ، پاسخ واضحی نداد و در ایمیلی گفت : "چیز بیشتر از این نمی‌توانم بگویم که مشکلی برنامه‌ای بود که آن را اصلاح کردیم".

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار