دمای بدن انسان برای حفظ سلامت او است اما از همین حرارت به تازگی می‌توان برای گرم کردن اعضای آسیب دیده بدن نیز استفاده نمود.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران به تازگی برای کمک به افرادی که دچار ورم مفاصل، خشکی عضلات و همین‌طور آسیب‌های ورزشی شده‌اند یک کیسه‌ی کوچک طراحی کرده‌اند که با استفاده از حرارت بدن خود شخص گرم شده سبب کاهش درد و التهاب در بدن فرد می‌شود. 

گفتنی است: این کیسه منحصر بفرد که در ابعاد کوچک ساخته شده سبب عدم نیاز فرد به استفاده از کیسه‌های برقی و یا باتری‌دار برای کاهش درد و ورم مفاصل می‌شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در داخل این کیسه حرارتی "اشعه مادون قرمز" وجود دارد که با ارسال امواج نوری سبب ایجاد ارتعاش در سلول‌های بدن انسان برای ایجاد حرارت می‌شود. 

برای استفاده از این فناوری فرد تنها کافی است برای مدت چند ثانیه این کیسه را بین دست‌های خود قرار بدهد تا حرارت به دستگاه منتقل شود. 

این دستگاه که قیمت حدود 29 دلار برای آن در نظر گرفته شده می‌تواند برای رفع درد در نواحی مچ‌ پا، مچ دست، زانو، کمر، گردن، شانه و آرنج مناسب باشد. 

نکته منحصر بفرد طراحی خاص این دستگاه است که متناسب با هر عضو بدن طراحی شده است. 
پزشکان استفاده از این دستگاه را برای افراد باردار افراد دارای تب، "فشارخون بالا" و یا افراد مبتلا به آلرژی پوستی توصیه نمی‌کنند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار