نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید با برنامه‌ریزی حداکثر استفاده از منابع آبی را ببریم تا حتی یک قطره از آب هدر نرود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان اظهارات حمید چیت‌چیان وزیر نیرو اظهار داشت: بحث سد شهر بیجار در گیلان که توسط دوستان اشاره شد تقریبا بعد از ربع قرن نهایی شده و در حال حاضر این سد باید آبگیری شود تا آب شرب آن منطقه را بتواند تامین کند.
 
وی در ادامه افزود: بحث دیگر بحث اعمال مدیریت واحد در حوزه آب‌ریز زاینده‌رود است که این هم جزو تصمیمات جدی دولت بوده که لازم است روی آن برنامه‌ریزی داشته باشید، بحث دیگر نیز بحث انتقال آب غیرکارشناسی است که منجر به خشک شدن چشمه‌ها، رودخانه‌ها می‌شود که در کلیت کشور این موضوع موارد مختلفی دارد که لازم است به این موضوع نیز توجه شود.
 
نائب رئیس مجلس همچنین اظهار داشت: در حوزه‌هایی که ما با بارش باران مواجه هستیم از جمله مناطق شمالی سدهای لاستیکی برای حفظ منابع آبی می‌تواند خیلی کمک کننده باشد، چراکه ما باید از اینکه یک قطره آب در کشور هدر برود برای آن برنامه‌ریزی کنیم و حداکثر استفاده را از منابع آبی ببریم.
 
در پایان اظهارات ابوترابی‌فرد وزیر نیرو نیز در پاسخ به اظهارات وی پاسخ داد: خوشبختانه تمام مواردی که حضرتعالی اشاره کردید تماما در برنامه‌های وزارت نیرو دیده شده از جمله اینکه در حال حاضر در منطقه گیلان 11 سد لاستیکی در حال اجراست.
 
وی ادامه داد: مطلب اصلی و مهمی که در این راستا وجود دارد محدودیت منابع است، الان پیشرفت اجرایی کارها بسیار سریع‌تر از روند تخصیص اعتبارات به وزارت نیروست، ما در حال حاضر بیش از 5 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بابت کارهایی که انجام داده‌اند بدهکار هستیم و  نتوانستیم بدهی خود را به آنها پرداخت کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار