رییس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق اصفهان گفت:مشاغل خانگی می تواند زمینه حضور زنان در عرصه اقتصادی را فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «زهرا اخوان نسب»در نخستین جلسه کمیسیون در سال جاری تصریح کرد:تجاری سازی محصولات تولیدی مشاغل خانگی و بازاریابی آنان می تواند به زنان شاغل در این بخش کمک کند.

وی اضافه کرد:کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در راستای توسعه توان اقتصادی و بازرگانی به بررسی ابعاد مشاغل خانگی می پردازد و در این راستا همایش تخصصی با حضور کارشناسان و فعالان این بخش و همچنین سازمان های مسوول برگزار می کند.

وی از تقاضای بالای بانوان برای برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه های فروش محصولات در استان اصفهان خبر داد و گفت:شهرداری با همکاری سایر سازمان ها می تواند در فرهنگ سازی خرید از بازارچه های مشاغل خانگی موثرتر عمل کند.

«منصور شریعتی»رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی عتیق اصفهان در این جلسه با آسیب شناسی مشاغل خانگی در ایران گفت:شرکت های خصوصی باید توجیح شوند که از طریق مشاغل خانگی می توانند هزینه های تولید خود را در بخش نیروی انسانی کاهش دهند.

وی پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل خانگی را تجربه ناموفق در این زمینه برشمرد و گفت:با وجود پرداخت تسهیلات بانکی نتایج موثری در این زمینه شاهد نیستیم.

وی رونق مشاغل خانگی و دورکاری را نیازمند فرهنگ سازی در ایران دانست و گفت:بایستی آموزش و خدمات برای متقاضایان این مشاغل مورد توجه قرار گیرد./س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.