"علی مطهری" فرزند شهید "مرتضی مطهری" از سریال "معمای شاه" گفت.

"علی مطهری" فرزند شهید "مرتضی مطهری" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص سریال "معمای شاه" گفت: پرداختن به این‌گونه موضوعات به خصوص برای نسل جوان ما که دوره‌ی آغاز نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی و رژیم شاه را درک نکرده‌اند بسیار مهم است.

وی ادامه داد:‌ البته موضوع سریال "معمای شاه" درباره‌ رژیم پهلوی است و از آن جایی که شهید مرتضی مطهری در خرداد 42 در کنار امام خمینی (ره) نقشش در نهضت انقلاب اسلامی تا پیروزی انقلاب داشته، به تصویر کشیده شده که این سریال در توان فیلم‌ساز می‌تواند سریال آموزنده‌ای برای مردم باشد.

مطهری افزود: مهم‌ترین درس انقلاب در گذر زمان این است که مردم به خاطر آورند که این انقلاب به آسانی به دست نیامده و برای آن زحمات زیادی کشیده شده تا مردم قدر این انقلاب را بیش از پیش بدانند.

مطهری درباره‌ی ارتباط سخنان شهید مطهری با شرایط امروز جامعه تصریح کرد: ما باید هویت اسلامی و ملی خود را حفظ کرده و دچار خودباختگی و خود کم‌بینی نسبت به فرهنگ‌های بیگانه نشویم و یک نوع حماسه‌ی فکری و فرهنگی در خود احساس کنیم. ملتی که این‌گونه باشد هیچ‌وقت استعمار اقتصادی و سیاسی در آن تأثیر نخواهد داشت که انقلاب ما با این هدف به وجود آمده که باید برای حفظ این انقلاب تلاش کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: مطهری ، باختگی ، انقلاب ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار