رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در راستای جلب حمایت کشورهای عربی از توافق آشتی ملی فلسطینیان و تشکیل دولت وحدت ملی، بزودی به چند کشور عربی سفر می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری سما؛ "عبد الله عبد الله" عضو شورای انقلابی جنبش فتح در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که «محمود عباس» بزودی سفر دوره‌ای خود به چند کشور عربی را با هدف گفت‌وگو با برادران عرب در خصوص تحولات داخلی و خارجی فلسطین، آغاز می‌کند.
 
عبد الله اظهار داشت که عباس در این سفر دوره‌ای خود به چند کشور اعم از عربستان، قطر، مصر، اردن و برخی دیگر از کشورها سفر می‌کند و با مقامات این کشورها درباره حمایت کشورهای عربی از توافق آشتی ملی گفت‌وگو خواهد کرد.
 
وی افزود: بسیاری از کشورها برای حمایت از فلسطینیان در جهت تحقق آشتی ملی و تشکیل دولت وحدت ملی و ارائه همه نوع کمکی به آنها، متعهد شده‌اند و در عین حال تاکید کردند که از رهبران فلسطینی در پرونده مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی حمایت خواهند کرد.
 
عضو شورای انقلابی جنبش فتح همچنین تصریح کرد که رهبران فلسطینی دائما تمایل دارند با برادران عرب خود مشورت کرده و آنها را در جریان تحولات سیاسی و میدانی صحنه فلسطین قرار دهند.
 
جنبش‌های فتح و حماس هفته پیش در غزه توافقنامه آشتی ملی را در اردوگاه الشاطئ امضا کردند که به «اعلامیه الشاطئ» معروف گشت و این توافقنامه بر تشکیل دولت وحدت ملی ظرف 5 هفته آینده و برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و پارلمان تا پیش از پایان سال جاری میلادی تاکید دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار