مراسم سالگرد شهید محمد باقر الحکیم در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، مراسم سالگرد شهید محمد باقر الحکیم در نجف اشرف برگزار شد. خبرنگار شبکه العالم در نجف اشرف در گزارشی در این زمینه  تصریح کرد : عراقی‌ها در یازدهمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر الحکیم مراسمی را در نجف اشرف برای این شخصیت تاریخی برگزار کردند. وی با جهاد و مقاومت خود شخصیتی تاریخ ساز در عراق شمرده می شود.

 حاضران در این مراسم از مواضع سیاسی،جهادی و دینی وی تقدیر کردند. شهید حکیم در شهر مقدس نجف  و در  یک خانواده با اصالت مذهبی به دنیا آمد و در این شهر مبارزات جهادی و دینی خود را آغاز کرد.

 شهید حکیم توجه ویژه‌ای به وضع زندگی مسلمانان داشت و از اولین افرادی بود که جنبش اسلامی را در عراق تاسیس کرد. وی به دلیل مخالفت خود با رژیم  سابق بعث عراق بارها بازداشت شد و در نهایت در سال 1980 به جمهوری اسلامی ایران مهاجرت و در سال 1986 به عنوان رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی در عراق انتخاب شد و تا سال 2003 به جهاد و مبارزه خود ادامه داد و به همراه شماری از نمازگزاران در نزدیکی مرقد امام علی (ع) در انفجار بمب به شهادت رسید.

سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: ما در این شرایط مسئولیت بزرگی را در حمایت از دین و کشور خود برعهده داریم و باید به راهی که شهید محراب در آن حرکت کرد پایبند باشیم.

حبیب الطرفی نماینده پارلمان عراق گفت: امروز روز همه عراقی است و تنها متعلق به مجلس اعلای اسلامی عراق نیست. آیت الله محمد باقر حکیم نقش تاثیرگذار و مهمی در استقرار روند سیاسی جدید این کشور داشت.

حیدر الحکیم فرزند محمد باقر الحکیم گفت: وی همیشه از اقشار مختلف شیعه و سنی عراق حمایت کرد. وی به کردها در تهران پناه داد و از آنان در خارج از عراق حمایت کرد. وی همچنین پناهگاه برادران سنی بود.

عبدالسلام الجزایری فعال سیاسی عراقی گفت: موفقیت انتخابات پارلمانی عراق به دلیل خون این شهدای عزیز است. شهید محمد باقر حکیم توانست دوره ای درخشان در تاریخ عراق آغاز کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار