مستند سیاسی "در امتداد سند" به تهیه کنندگی مهدی ادیبان در 6 قسمت 14 دقیقه ای تولید شده و از شنبه 13 اردیبهشت هر روز ساعت 20:40 از شبکه خبر پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه خبر، سیل ویرانگر پاکستان در سال 1389شمسی موجب شد تا حدود 20 درصد از این کشور را آب فرا گیرد و میلیاردها دلار خسارت  انسانی و مالی  بر جای گذارد.

در پی وقوع این سیل ویرانگر، مردم ایران در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب کمک های خیرخواهانه و انسان دوستانه خود را به سوی پاکستان روانه ساختند.

 جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی بود که علاوه بر کمک نهادهای دولتی و سازمان های امدادی، مردم نیز به طور ویژه در کمک به مردم پاکستان همت گماردند و کمک های آنان به وسیله کمیته امداد امام برای سیل زدگان پاکستانی ارسال گردید.

تیم مستندساز شبکه خبر با سفر به پاکستان و بازدید از مناطق سیل زده و مصاحبه با جمعی از مردم پاکستان و نهادهای خیریه ای که زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) مشغول خدمت رسانی به مردم هستند، جلوه های باشکوه کمک های انسانی و نگاه خیرخواهانه مردم ایران به پاکستان را تصویر کشیده است.

کمک های امدادی جمهوری اسلامی ایران، تصویری خیرخواهانه از مردم ایران در مجامع بین المللی و بخصوص برای مردم پاکستان به نمایش گذارد و رونق زندگی و تولید را برای فقیرترین مردم پاکستان به ارمغان آورد. این کمک ها علاوه بر نجات زندگی مردم و برگرداندن شادابی و امید به آنان، در رشد فرهنگی – اجتماعی مردم پاکستان نیز تاثیرگذار بوده است.

دستاورد این کمک ها رشد امنیت منطقه، اعتلای عزت مسلمانان و رساندن پیام انسان دوستی مردم ایران به جهانیان بوده است.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار