روزنامه فایننشال تایمز امروز در گزارشی به نگرانی عراقی‌ها از احتمال افزایش‌ خشونت‌ها پس از انتخابات پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی به نگرانی شهروندان عراقی از احتمال افزایش خشونت‌ها پس از برگزاری انتخابات پرداخت.

این روزنامه در گزارش خود با اشاره به شهروندان عراقی که در پایتخت بغداد هستند از قول آنها نقل می‌کند که از آینده و افزایش احتمالی خشونت‌ها پس از انتخابات می‌ترسند.

این روزنامه سپس می نویسد : تاجران خُرد در این کشور از کسادی تجارتشان و پایین آمدن تجارت و کسب و کار درمقایسه با سال گذشته نگران هستند ؛ چرا که شهروندان این کشور نگران هستند که خشونت‌ها پس از برگزاری انتخابات افزایش یابد.

این روزنامه سپس می‌نویسد : پس از انتخاباتی که نوری المالکی نخست وزیر عراق آن را سیلی محکمی به تروریستها بیان کرده بود ؛ بسیاری از عراقی‌ها نگران هستند که دوباره تنش‌ها افزایش یابد و درگیری‌های فرقه‌ای در این کشور بازگردد ، چرا که صحنه عراق بیش از هرزمان دیگری دچار درگیری‌های فرقه‌ای می‌باشد.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد : شبه‌نظامیان در شمال و غرب این کشور تحرکاتشان را افزایش داده و کردها نیز خواهان استقلال بیشتری در مناطق تحت سیطره‌شان هستند که این مسأله باعث بی‌ثباتی اوضاع سیاسی این کشور شده و بر روی اقتصاد و زندگی شهروندان عراقی اثر سوء می‌گذارد.

این روزنامه می‌نویسد : تنش‌های سیاسی و وخامت اوضاع امنیتی، همچنین سبب بالا رفتن قیمت غذا و سوخت شده که باعث شده طبقه متوسط جامعه را در تأمین مایحتاج خود دچار مشکل کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار