کارشناس مسائل راهبردی در دمشق تاکید کرد آمریکا نمی‌تواند از تروریسم در سوریه یا دیگر کشورها دست بردارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، کارشناس مسائل راهبردی در دمشق تاکید کرد آمریکا نمی‌تواند از تروریسم در سوریه یا دیگر کشورها دست بردارد.

احمد الحاج علی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العالم، درباره اعتراف روشن و صریح آمریکا به عزیمت جنگجویان آمریکایی و اروپایی به سوریه، گفت این، سیاست آمریکا است. آمریکا شیوه تناقض را در پیش می‌گیرد.

آمریکا از یک طرف تروریسم را محکوم می‌کند و در همان لحظه اعلام می‌کند که سلاح در اختیار گروههای تروریستی قرار خواهد داد. باید بدانیم این تناقض، برای این است که گاهی ما باور کنیم که آن با تروریسم مخالف است و در زمان دیگری باور کنیم که از این تروریسم حمایت می‌کند. سیاست آمریکا براساس نابودی کشوری استوار است که در مجاورت آن قرار ندارد و فقط تامین منافع اسرائیل و آمریکا برای آن مهم است.  

وی درباره اینکه آمریکا از یک طرف از افراد مسلح حمایت می‌کند و آن‌ها را آموزش می‌دهد و از طرف دیگر از بازگشت آن‌ها به کشورهایشان نگران است، اظهار داشت موضوع مهم در این مساله این است که آمریکا قطعا قصد دارد تروریسم باقی بماند و این طرح آن است. آمریکا این روند را رهبری و سازماندهی می‌کند و به تروریست‌ها یا کشورهایی در منطقه مانند عربستان سعودی، قطر و ترکیه دستور می‌دهد. 

از نظر ما در اینجا اقدام، اساس و مبنا است. چه ارزشی دارد آن‌ها تروریسم را محکوم کنند و در عین حال از آن حمایت کنند و سلاح در اختیار آن قرار دهند و آن‌ها را آموزش دهند و از همه مناطق تروریست‌ها را جمع کنند اما یکباره بگویند که به آن‌ها اجازه داده نخواهد شد به سوریه بروند. 
این فریب بزرگی است به همین علت باید آگاه و هوشیار باشیم و بتوانیم درست را از نادرست و ادعا را از واقعیت در سیاست آمریکا تشخیص دهیم. 

کارشناس سوری تصریح کرد آمریکا نمی‌تواند از تروریسم در سوریه یا دیگر کشورها دست بردارد زیرا زمانی که از تروریسم دست بردارد از ذات خود دست برداشته است. این منطق و سیاست آن است و اکنون این مساله و اوضاع سوریه از ماهیت واقعی سیاست آمریکا پرده برمی‌دارد.  

وی درباره نگرانی کشورهای غربی از بازگشت افراد مسلح از سوریه به کشورهایشان، گفت نباید فریب بخوریم. در رسانه‌ها گفته می‌شود تروریست‌ها به مناطق خود بازخواهند گشت. این فریب بزرگی است. این تروریسم، ابزاری است که آن‌ها ساخته‌اند تا این نقش را ایفا کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار