مدیرجهادکشاورزی شهرستان خاش گفت: وجود بیش از 35 هزار هکتار اراضی کشاورزی باغی و زراعی و تولید سالانه افزون بر150 هزارتن محصول این شهرستان را به قطب مهم تولید محصولات کشاورزی تبدیل کرده است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، امان الله طوقی افزود: با برنامه های حمایتی دولت تدبیر و امید و وجود کشاورزان و دامداران توانمند، شهرستان خاش ظرفیت تولید بیش از 300 هزارتن محصول را در سال دارد و این امر در افزایش سطح زیرکشت محصولات دست یافتنی است.

وی اظهار کرد: تمام تلاش دولت و از جمله همکاران ما در مجموعه های منابع طبیعی، امورآب و حمایتهای فرمانداری بر این است که در صدور موافقت نامه های اصولی و پاسخ دادن به در خواستهای مردمی موانع پیش رو بخش کشاورزی شهرستان برداشته شوند.

طوقی افزود: شهرستان خاش با بیش از یک هزار و 50 واحد گلخانه 540 متری، رتبه نخست را از نظر تعداد گلخانه و میزان تولید محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان دارد.

مدیرجهادکشاورزی خاش در ادامه با اشاره به اراضی نخیلات این شهرستان نیز گفت: سطح زیر کشت نخیلات این شهرستان بیش از هفت هزار و 600 هکتار بوده که چهار هزار و 200 هکتار نخیلات بارور و سه هزار و 400 هکتار غیر بارور است.

وی افزود: برداشت خرما(هامین) ابتدا از منطقه روتک و از اواخر تیرماه آغاز و در مناطق ایرندگان و کارواندر نیز تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

مدیر جهادکشاورزی خاش ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 10 هزار تن خرما از این سطح برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.