معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: تدبر یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های مهم نزول قرآن برای بشر است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات کشوری اذان، ابتهال و تواشیح در بخش برادران ‌که در آبادان برگزار شد، با تقدیر و تشکر از همه فعالان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: محفل انس با قرآن کریم یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات قرآن در سراسر کشور است که عناوینی برای آن وجود دارد.

وی عناوین محفل قرآن را قرائت، تلاوت، ترتیل، سکوت در هنگام تلاوت و تدبر در کلام خداوند دانست و گفت: در قرآن آمده است ما قرآن را نازل کردیم برای اینکه مردم در آن تدبر داشته باشند یا به عبارتی تدبر یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های مهم نزول قرآن برای بشر است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تدبر در قرآن کریم را اصل مهمی در تلاوت راستین قرآن کریم دانست و گفت: تا مفاهیم قرآن درک نشود قاری نمی‌تواند امر و نهی قرآن را اجرایی کند و بهتر آن است که بعد از هر تلاوت مقداری در مفهوم آیات وحی تأمل شود.

شرفخانی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه جامعه باید در قرآن تدبر داشته باشند، افزود: امروز جامعه ایران اسلامی مأنوس با قرآن شده است و چه بهتر که از اکنون فرمایشات رهبری به‌صورت جدی در جامعه هدفگذاری شود تا جامعه از شر فتنه‌ها در امان باشد.

وی با بیان ‌اینکه همه گروه‌ها و نفرات حاضر در این دوره از مسابقات کشوری از نخبگان و بهترین‌های ایران اسلامی در زمینه اذان، ابتهال و تواشیح هستند، گفت: در این مسابقات همه سود کرده‌اند زیرا در فعالیت‌های قرآنی و در مسابقات آن زیان‌کرده‌ای وجود ندارد.
بر این اساس پرونده هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح سراسر کشور در بخش آقایان با حضور 41 گروه تواشیح، 35 مؤذن و 35 مبتهل بسته شد.

برچسب ها: محفل ، اهداف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار