معاون نظارت و پایش اداره حفاظت از محیط زیست کردستان گفت: 19 گونه جانوری و 130 گونه گیاهی در استان کردستان در معرض خطر انقراض قرار دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،محمودی با بیان اینکه سه هزار و 10 مورد ادوات شکار و صید از جمله قفس و تور در سال گذشته از شکارچیان ضبط شده است، گفت: در این مدت 552 نفر متخلف از قوانین شکار داشته ایم و 382 فقره پرونده نیز برای متخلفین تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 193 اسلحه که مجوز داشتند از شکارچیانی که به صورت غیرقانونی اقدام به شکار کرده بودند ضبط شد افزود:میش مرغ، عقاب طلایی، کرکس، سار صورتی، پری شاهرخ، هما، کل، بز، خرس قهوه ای، سمندر و اکثر گربه سانان از جمله سیاه گوش و پلنگ برخی از گونه های در معرض خطر استان کردستان هستند.
معاون نظارت و پایش اداره حفاظت از محیط زیست کردستان با اشاره به ایجاد موجی از پشیمانی از شکار در میان شکارچیان و تاثیر آن در افزایش رهاسازی جانداران، اضافه کرد: هزار و 52 جاندار در سال گذشته با هماهنگی اداره حفاظت از محیط زیست در زیستگاه ها، رهاسازی شده اند.
محمودی گفت: تعداد صید غیرمجاز آبزیان در سال گذشته چهار هزار و 681 مورد، تعداد زنده گیری 457 مورد، شکار پرندگان 623 مورد و شکار پستانداران 120 مورد بوده است.
وی با اشاره به  افزایش شکار، صید و زنده گیری گونه ها در سال 92 نسبت به مدت مشابه 91 افزود: 19 گونه جانوری و 130 گونه گیاهی در استان کردستان در معرض خطر انقراض قرار دارند.
معاون نظارت و پایش اداره حفاظت از محیط زیست کردستان اضافه کرد:هم اکنون بیش از 50 هزار قبضه سلاح مجاز و غیر مجاز در دست شکارچیان قرار دارد که به یک تهدید دیگر برای محیط زیست استان تبدیل شده است./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.