عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: سهم اشتغال محصلان در کشور فقط 25درصد است

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد علی سبحانی فر در در مراسم گرامیداشت مقام کارگر با بیان اینکه امروز بیش ازچهار میلیون و 900هزار تحصیل کرده دانشگاهی داریم گفت: اشتغال ایجاد شده برای افراد با مدرک زیر دیپلم بیشتر از میزان اشتغال ایجاد شده برای افراد تحصیل کرده در جامعه است.

وی تصریح کرد:امروز اصلی ترین دغدغه در کشور ما مسئله بیکاری و اشتغال است و بیش ازسه میلیون و 900 هزار نفر بیکار در جوان تحصیل کرده بیکار داریم که باید با برنامه ریزی و اجرای سیاست هایی از جمله تطبیق مدارک تحصیلی با بازار کار و نیز ارائه آموزش های فنی و حرفه ای برای آنان بستر سازی های اشتغال آنان را فراهم کرد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با بیان اینکهقوانین حمایتی از کارگران بای در دستور کار مسئولین باشد اظهار داشت:بایستی از عقد قراردادهایسفید امضا و قراردادهایی که کوتاه مدت استجلوگیری شود تاحقوق کارگران ضایع نشود.

سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی همچنین با اظهار اینکه بایستی تشکل های کارگری ، انجمن های صنفی و نمایندگان کارگری تقویت شده و حمایت
بیشتری از آنانانجام شود ، افزود : این تشکل ها بازوانواقعی مدافعانحقوق کارگر هستند که بایستی هر چه بیشتر حمایت شوند.

سبحانی فر با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اظهار داشتکارگران وظیفه سنگینی در تحقق شعار امسال دارند زیرا آنان به عنواننقش آفرینان اصلی توسعه هستند.

/انتهای پیام

برچسب ها: محصل ، اشتغال ، کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.