دانشجوي دانشگاه پيام نور اقليد در فارس موفق به ساخت دستگاه كودپاش برقي شد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ ابراهيم مرداني دانشجوي رشته مديريت بازرگاني اين واحد دانشگاهي موفق به ساخت كودپاش برقي با كم ترين هزينه شد.

اين دستگاه در مزارع كوچك كه امكان ورود كودپاش هاي بزرگ نمي باشد مورد استفاده قرار مي گيرد و به راحتي مي تواند سطح مزرعه را تا عرض 4 متر به طور يك نواخت كودپاشي کند.

مرداني در خصوص ساخت اين دستگاه بیان کرد: پدرم كشاورز بود و بعضي مواقع جهت پاشيدن كودهاي موضعي دچار مشكل بود به فكر افتادم تا كودپاشي را اختراع كنم تا بتوان در زمين هاي مرطوب و جاهايي كه بردن ماشين آلات كشاورزي ميسر نیست مثل پاركها و باغچه ها و منازل استفاده كرد .

اين كودپاش ، كوله اي و برقي است و از كوبيدن زمين جلوگيري و به طور منظم در تمام نقاط كود مي پاشد اين دستگاه قابل حمل و قابل شارژ با فندك ماشين است .

وي در خصوص مزاياي آن افزود : اين دستگاه برقي است و نياز ما را بر حسب انرژي بهينه روز تامين مي کند. قابل استفاده در تمام نقاط زمين و مي توان در شاليزارها ، زمين هاي مرطوب كوهستاني و پاركها كودپاشي کرد. از كوبيدن زمين جلوگيري و قابل استفاده در شب است . مجهز به صفحه اي است كه فضاي خالي ، نيمه پر و پر مخزن را نشان مي دهد با كمترين هزينه ممكن مي توان بهترين كارآيي را با اين دستگاه داشت .

انتهای پیام/ش ش

برچسب ها: ساخت ، کودپاش ، برقی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.