با طراحی و ساخت تست هیدرو استاتیک در منطقه 6 عملیات انتقال گاز هرمزگان 337 میلیون ریال صرفه جویی اقتصادی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس تست هیدرواستاتیک عملیاتی است که برای تست خطوط لوله های در حال اجرا و یا قسمتهایی از خطوط تعمیری و تعویضی لوله های معیوب استفاده می شود.

سرپرست مرکز بهره برداری خطوط لوله سرخون گفت: تست هیدرواستاتیک با توان بالا را پیش از این بخش خصوصی با هزینه هر بار تست 120 میلیون ریال انجام می داد.

خردمند افزود: با پیشنهاد کارکنان جوان و با دانش منطقه و با بررسی و محاسبات فنی ،این دستگاه با کمترین هزینه و امکانات موجود معادل 23 میلیون ریال تهیه و در عملیات مرحله دو تعمیرات خطوط لوله استفاده شد.

وی گفت: از مزیت های پمپ این است که مقداری آب در مخزن آن می ماند و در زمانی که از پمپ فشار بالا استفاده می شود ،بصورت هرز چرخیده و نیروی از موتور تلف نکرده و با آب داخل محفظه خود خنک کاری می شود.

منطقه 6 عملیات انتقال گاز یکی از مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز ، کار خود را به طور مستقل از سال 1382 در جنوب و جنوب شرق کشورآغاز کرده است .

این منطقه حدود 26 درصد پهنه خاکی کشور معادل 433 هزار و 500 کیلومتر را در بر گرفته است.

منطقه 6 عملیات انتقال گاز اکنون وظیفه انتقال گاز به صنایع بزرگ از جمله نیروگاه بخار هرمزگان، نیروگاه خلیج فارس، صنایع معدنی و فلزی شامل مجتمع های فولاد و آلومنیوم هرمزگان، پالایشگاه نفت بندرعباس، سیمان خمیررا برعهده دارد.

انتهای خبر/ب
برچسب ها: پمپ ، استاتیک ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.