نشست بین المللی سلامت نیروی کار در سمنان پس از سه روز با انتشار بیانیه سمنان- ایران به کار خود خاتمه داد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، رییس اداره بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت و برگزار کننده این  کنفرانس بین المللی گفت: اعضای برگزار کننده طی این بیانیه ضمن تاکید بر اهمیت حفظ سلامت نیروی کار، کشورهای جهان را به تقویت زیر ساخت­های لازم به منظور ارائه خدمات ایمنی و  بهداشت حرفه­ای به نیروی کار به طرز مناسب و موثر فرا خوانده اند.

وی افزود:  افزایش پوشش همگانی سلامت جزو مهمترین مفاد این بیانیه بوده همچنین پیش­بینی­های شاخص­های ایمنی و بهداشت حرفه­ای کاربردی در کشورهای منطقه برای بیان وضعیت واقعی سلامت نیروی کار از دیگر برنامه­های قابل اجرا در این بیانیه عنوان شده است.

دکتر  عزتیان گفت: در مفاد این بیانیه لزوم برگزاری نشست­های تخصصی و فنی همراه با توجه به حفظ سلامت کارگران در تمامی مشاغل صنعتی و محیط­های کاری از جمله کشاورزی و معادن و به روز رسانی دانش ایمنی و بهداشت حرفه­ای مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: تبادل اطلاعات به منظور ارائه شاخص­ اعتبار بخشی بیمارستان­ها  نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

دکتر عزتیان گفت: کشورهای عضو محدوده مدیترانه شرقی امرو در دو فاصله زمانی سال­های 2020 تا 2025 ملزم و متعهد به ارتقاء سطح برنامه های سلامت نیروی کار شدند. جلب نظر سازمان­های مردم نهاد و بخش خصوصی در راستای اهداف بخش­های دولتی از جمله نکات مورد تاکید نشست بین المللی سمنان بود.      

وی گفت: تربیت گروه­های هدف این برنامه  از جمله تربیت نیروی فنی و متخصص بهداشت حرفه­ای، پزشکان طب کار و پرستاران جزو برنامه های موثر این نشست بوده است.

رییس اداره بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت در پایان گفت: این نشست با حضور نمایندگان سازمان جهانی بهداشت و حدود 20 کشور از جمله کشورهای محدوده مدیترانه شرقی و نمایندگانی از اروپا از جمله کشورهایی مثل فنلاند، هلند، سوئیس، مراکش، آفریقای جنوبی، مصر، کویت، بحرین، امارات، هند، عمان، تایلند و همچنین مدیر کل امور بین الملل وزارت بهداشت، نمایندگان وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، وزارت نفت، سازمان بهزیستی کشور، معاونت راهبردی ریاست جمهوری و دیگر سازمان­های تاثیرگذار برگزار شده است و همچنین سازمان­های بین المللی نظیر WHO، ILO، WONCA،ACGH  در این نشست همکاری و حضور فعال داشته­اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.