ترجمه عربی کتاب" انتفاضه" اثر صفاء الدین تبرائیان توسط انتشارات الهدی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، صفاءالدین تبرائیان نویسنده کتاب "خوابگردها و انتفاضه"  در محل نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران گفت: کتاب انتفاضه سال 91 منتشر شد در این کتاب به واقعه انتفاضه شیعیان در عراق به عنوان واقعه بسیار مهمی پرداخته شد، در این اتفاق عظیم از 18 استان عراق، 14 استان به تسخیر مردم درآمدند و نیم میلیون شیعه و سنی در آن کشته شدند.

وی افزود: در سال 91 برای رونمایی از کتاب انتفاضه، رییس کمیسیون خارجی پارلمان عراق حجت‌الاسلام شیخ همام حمودی شرکت کرد، کتاب انتفاضه اولین کتاب به زبان فارسی و عربی در خصوص انتفاضه شیعه موسوم به جنگ دوم خلیج فارس است.

این نویسنده ادامه داد:‌ کتاب انتفاضه به اندازه‌ای مهم بود که صرف‌نظر از حضور دولت‌مندان عراقی به سرعت مورد پشتیبانی مالی قرار گرفت، و ملاحظاتی شد که ویرایش جدیدتر کتاب چاپ و منتشر شود. این وظیفه انتشارات «الهدی» برعهده گرفت. و تا قبل از تابستان سال جاری به زبان عربی منتشر می‌شود. 


تبرائیان اظهار داشت:‌ مجبور شدم برای تهیه‌ی منابع عربی در خصوص انتفاضه‌ی شیعه به لبنان و عراق مسافرت کنم. این کتاب را در حدود چهارماه تهیه کرده‌بودم و در آن عکس‌هایی از سرکوب عراق و ویرانی‌های حرم عباسی برای اولین بار منتشر شد. 


این نویسنده خاطر نشان کرد: کتاب خواب‌گردها سال گذشته چاپ شد، کتاب انتفاضه سبب نگارش کتاب خواب‌گردها هست. از جمله نوارهای VHS کاست که در مراکز امنیتی عراق قرار داشت از منابع مورد استفاده در کتاب خواب‌گردها است. این کتاب در سه فصل تهیه شده و در آن پنج نشست مسعود رجوی با نهاد امنیت عمومی عراق بیان شده‌است. این کتاب از نظر حقوقی دارای بار حقوقی است. علاوه بر این کتاب، کتابی در‌باره‌ی دکتر نراقی در دو جلد، سال گذشته چاپ کرده‌ام. بعد از انتشار کتاب خواب‌گردها با واکنش‌های تهدید‌آمیزی از سوی مجاهدین خلق، و تتمیع از سوی این گروه روبرو بوده‌ام. 


انتهای پیام/ اس

برچسب ها: مجاهدین ، انتفاضه ، شیعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار