تونی ابوت نخست وزیر استرالیا روز شنبه برنامه سفرش را به اندونزی لغو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه،" تونی ابوت " نخست وزیر استرالیا روز شنبه برنامه سفرش را به اندونزی لغو کرد.

دیدار نخست وزیر استرالیا از اندونزی در حالی لغو شد که برخی گزارش های خبری از اجرای عملیات بازگرداندن پناهجویان حکایت دارد که می تواند موجب بروز مجدد تنش بین این دو کشور همسایه شود.

دفتر نخست وزیری استرالیا خبر لغو برنامه سفر ابوت به بالی را برای دیدار با "سوسیلو بامبانگ یودهویونو "رئیس جمهور اندونزی تایید اما به دلایل لغو این دیدار اشاره ای نکرد.

سخنگوی ابوت در مصاحبه با خبرنگاران گفت نخست وزیر از دعوتش برای سفر به اندونزی بسیار سپاسگزار است اما متاسفانه این بار نمی تواند به اندونزی سفر کند و امیدوار است با رئیس جمهور این کشور در فرصتی مناسب تر دیدار داشته باشد.

اگر نخست وزیر استرالیا به اندونزی می رفت ، این نخستین سفر وی به این کشور از زمان تیرگی روابط دوجانبه در ماه نوامبر گذشته بود که جاسوسان استرالیایی تلاش کردند مکالمات تلفنی یودهویونو ، همسر و برخی از منابع سیاسی نزدیک به وی را ردیابی و شنود کنند.

برخی منابع خبری استرالیا اعلام کردند لغو برنامه سفر هفته آینده نخست وزیر این کشور به اندونزی در ارتباط با موضوع بازگرداندن قایق بزرگ حامل مهاجران در آب‌های بین دو کشور  بر اساس خط مشی " عملیات مرزهای مستقل" صورت گرفته است که به موجب آن قایق ها در صورت ایمن بودن به اندونزی بازگردانده می شوند.

دولت استرالیا جزییات عملیات بازگرداندن پناهجویان را به دلایل امنیتی تایید یا فاش نکرده است.

حزب کار و سبزها از ابوت خواستند دلایل خود را برای لغو این سفر بیان کند و وی را به لطمه به روابط دوجانبه با جاکارتا متهم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار