وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اراک گفت: ۲۳ میلیون نفر افراد شهری و روستایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که در سال آینده میزان بیمه شدگان روستایی به سه برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طرح همگانی بیمه ایرانیان طرحی است که در وزارت تعاون ایجاد شد که البته مشکلاتی دارد و در حال بررسی و رفع موانع موجود در این طرح هستیم.

وی با اشاره به آمادگی تامین اجتماعی برای تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد پوشش بیمه گفت: در طرحی که این سازمان در برنامه های خود قرار داده تحت پوشش قرار دادن 5 – 6 میلیون نفر افرادی است که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.

ربیعی افزود: این وزارت‌خانه طرح‌های مکملی نیز در حوزه سلامت دارد و طرح‌هایی نیز وزارت بهداشت در کنار طرح‌های تکمیلی ما انجام می‌دهد که امیدواریم وضع درمان و سلامت مردم بهبود یافته و اصلاح شود..

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر بیمه گری، وظیفه تولید خدمات و فعالیت‌های بخش درمان را نیز بر عهده دارد..

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سیاست‌های این وزارت خانه در ارتباط با حوزه سلامت گفت: ارتقاء دفترچه بیمه های در دست مردم، افزایش اعتبار دفترچه های بیمه، پرداخت فرانشیز بیمه های تامین اجتماعی در مراکز درمانی دیگر، ارتقاء مراکز درمانی و عمل به سفارش‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با سیاست های درمانی ابلاغ شده بخشی از اقدامات در حال انجام این وزارت خانه طی امسال است.

وی افزود: در قانون بودجه، سازمان تامین اجتماعی موظف شده تا برای مسکن کارگران و مستمری‌بگیران اقدامات لازم را انجام دهد و اعتبار پیش‌بینی شده برای این کار تا سه سال آینده 10 هزار میلیارد ریال از منابع داخلی وزارت بهداشت است.

ربیعی تصریح کرد: تلاش شده تا از منابع بانکی و محل سپرده‌های کارگران که خود منبع ثروتی انبوه است برای رفع مشکلات آنان به‌ویژه مشکلات مسکن و معیشت کارگران استفاده کنیم.

وی با اشاره به بحث اشتغال نیز گفت: اشتغال از اولویت‌های مهم دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و در بحث اشتغالزایی هدف ما این است که هر خانواده ایرانی حداقل یک شغل داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در کشور ما متخصصان مجرب و توانای بسیاری پرورش یافته اند که باید از آنها با حداکثر توان و بهره وری استفاده کنیم تا گام بلندی در راه پیشرفت میهن اسلامی برداشته شود.

وی تصریح کرد: امسال، سال تحول در همه زمینه ها است و باید نسبت به سال های پیش حرکت های خوبی داشته باشیم به‌ویژه در مواردی که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند باید تحول و پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم./س
 
برچسب ها: افزایش ، بیمه ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.