استاد محمدرضا لطفی، موسیقیدان، آهنگساز و نوازنده‌ برجسته و پیشکسوت تار، سه تار صبح روزجمعه، دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری پس از تحمل مدت‌ها درد و رنج چشم از جهان فروبست.

بنا بر‌گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، سید عباس عظیمی مدیر عامل ضمن عرض تسلیت به خانواده ایشان و جامعه موسیقی گفت:استاد محمدرضا لطفی، موسیقیدان، آهنگساز و نوازنده‌ برجسته و پیشکسوت تار، سه تار صبح روزجمعه، دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری پس از تحمل مدت‌ها درد و رنج ناشی از بیماری سرطان، چشم از جهان فروبست و بدرود حیات گفت تا بدین ترتیب، یکی از نوادر موسیقی ایران و صاحب گروهی از ماندگارترین نواهای ملی از میان عاشقان موسپید موسیقی ایران رخت بربندد و مکتبخانه میرزا عبدالله تنها گذارد تا در خاک زادگاهش، گرگان آرام بگیرد.

این خبر حاکی‌است:"استاد محمدرضا لطفی" در سال ۱۳۲۵ در گرگان به دنیا آمد. او پنج سال در هنرستان موسیقی به آموختن موسیقی نزد استادانی چون علی‌اکبر شهنازی و حبیب‌الله صالحی پرداخت و پس از پایان هنرستان، به دانشکده‌ موسیقی راه یافت و به تکمیل آموخته‌هایش پرداخت. محمدرضا لطفی در سال ۱۳۲۵ در شهر گرگان به دنیا آمد. این استاد شهیر موسیقی ایران زمین پنج سال در هنرستان موسیقی به آموختن موسیقی پرداخت و موسیقی را نزد استادانی چون علی اکبر شهنازی، حبیب الله صالحی فرا گرفته بود.

بیماری سرطان این استاد برجسته موسیقی ایران زمین در یک سال گذشته رو به وخامت گذاشت و چندین بار در بیمارستان بستری شد که این اقامت پایانی به واسطه وخامت احوال او، نگرانی‌های وسیع را در پی داشت که بی‌دلیل نیز نبود و این استاد در 68 سالگی بدرود حیات گفت. زنده‌یاد استاد "محمدرضا لطفی" طبق وصیتش در زادگاهش به خاک سپرده شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: امید ، ایران ، لطفی ، موسیقی ، وصیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
فریبرز
۱۲:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
صبربسیاربباید پدرپیرفلک را تاکه ازمادرگیتی پسری چون تو بزاید
فقدان این اسطوره بزرگ موسیقی را به خانواده بزرگ هنر تسلیت می گویم
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۰:۰۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
بنده گرگانيم وازنزديك استاد وخانواده اش را مي شناختم.اين غم جانگداز را واقعا به همه گرگانيها مخصوصا اهالي موسيقي تسليت مي گويم.خدايش بيامرزد.
Iran (Islamic Republic of)
فرزادستوده
۱۳:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
من گرگانی ام و به این اسطوره بزرگ افتخار می کنم گرگان بزرگانی همچون استادلطفی را پرورش داده است ومتاسفانه باشگاه این خبر را بایستی در سر تیتر اخبار قرار میداد نا اینکه با جستجو پیدا شود مراسم تشییع ساعت 30/8یکشنبه 14اردیبهشت 93از جلوی تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار میگردد
آخرین اخبار