"جیمز جاتراس "مشاور سابق سیاست خارجی سنای آمریکا تاکید کرد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه بر سر بحران اوکراین اشتباه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ،مشاور سابق سیاست خارجی سنای آمریکا تاکید کرد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه بر سر بحران اوکراین اشتباه است. 

 "جیمز جاتراس "در گفتگو با این شبکه درباره بحران اوکراین گفت به نظر من وضع تحریمهای بیشتر علیه روسیه فقط به بدتر شدن اوضاع و ایجاد تفرقه بیشتر چه در داخل اوکراین و چه در سطح بین المللی می شود. به نظر من این کار امکان تعامل و همکاری بیشتر بین المللی را برای حل بحران اوکراین از بین می برد. در نتیجه این تحریم ها دیگر اروپا و آمریکا در یک طرف و روسیه در طرف دیگر نمی توانند گروه‌های درگیر در داخل اوکراین را به حل سیاسی بحران این کشور ترغیب کنند. باید توجه داشت دولت غیرمنتخب در کییف نمی تواند با نیروی نظامی معترضان شرق اوکراین را سرکوب کند زیرا آن‌ها به طور طبیعی نمی توانند مشروعیت دولت کییف را به رسمیت بشناسند. عملیات نظامی کییف در شرق نمی تواند ما را از این بحران خارج کند. واقعیت این است که مشکل اصلی از واشنگتن می آید. متاسفانه اروپایی‌ها نیز همسو با آمریکا حرکت می کنند گرچه حرکت آن‌ها در کنار آمریکا با بی میلی و احتیاط است به ویژه این مسئله درباره تحریمها علیه روسیه مشهود است. اروپایی ها در مقایسه با آمریکا منافع بیشتری در اوکراین دارند همانطور که روسیه نیز منافع زیادی در اوکراین دارد. متاسفانه تشکیلات سیاست خارجی واشنگتن نقشی بسیار مخرب در بحران اوکراین بازی می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار