مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان توسعه فضای سبز و اراضی منابع طبیعی در سطح استان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان از لحاظ تفرجگاهی دارای محدودیت است و وضعیت فعلی پاسخگوی نیاز مردم زنجان نیست بر لزوم توسعه فضای سبز و اراضی منابع طبیعی در سطح استان تاکید کرد.

اسکندری افزود:منابع طبیعی استان زنجان دارای چهار وظیفه اصلی است حفاظت از اراضی ملی، احیا، توسعه و بهره‌برداری از جمله این وظایف هستند.

وی با اشاره به توسعه 50 هکتاری منابع طبیعی در ماهنشان و 60 هکتار در خدابنده و همچنین توسعه 30 کیلومتری حاشیه اتوبان 22 بهمن در شهر زنجان تصریح کرد :منابع طبیعی ثروت ملی محسوب می‌شود و نگهداری و توسعه آن باید با مشارکت عمومی صورت گیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه حوزه آبخیز سلمانلو به بزرگ‌ترین منطقه تفریحی و گردشگری زنجان تبدیل خواهد شد ادامه داد:این 200 هکتار بعد از آماده‌سازی و امکان بهره‌برداری موجب توسعه مکان‌های تفرجگاهی زنجان می‌شود.

اسکندری همچنین به گونه های قابل کاشت در این سایت تفریحی اشاره و خاطر نشان کرد: کاشت انواع گونه‌های درخت کاج، سرو، اقاقیا و شمشاد در این سایت صورت می‌گیرد./س


برچسب ها: توسعه ، اراضی ، منابع ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.