مجوز ترانزیت کالا برای فرودگاه تبریز در گذشته صادر شده اما برای صادرات و واردات مجددا باید گمرک کشور مجوزی را صادر کند که هنوز در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، علی رستمی مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به صادرات و واردات کالا در فرودگاه تبریز و موضوع ارائه اظهارنامه‌های گمرکی گفت: در جلسه‌یی که با مسولان گمرکی و همچنین انبارهای عمومی داشتیم مواردی چون صدور مجوز از سوی گمرک به منظور صادرات و واردات کالا از فرودگاه تبریز مطرح شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجوز صادرات و واردات کالا باید از سوی گمرک کشور صادر شود، گفت: مجوز ترانزیت کالا برای فرودگاه در گذشته صادر شده اما برای صادرات و واردات مجددا باید گمرک مجوزی را صادر کند که هنوز در گمرک کشور در حال بررسی است و پیگیری از سوی فرودگاه تبریز به طور مداوم صورت می‌گیرد.

رستمی اظهار داشت: تا زمان صدور مجورز با انبارهای عمومی صحبت شده که بحث پروازهای باری از طریق فرودگاه تبریز انجام شده اما ترخیص کالا در گمرک سهلان واقع در 15 کیلومتری فرودگاه تبریز انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی در ادامه به باند فرودگاه تبریز اشاره کرد و افزود: عملیات بتن‌ریزی به اتمام رسیده و روشنایی باند فرودگاه در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود اوایل تابستان به بهره‌برداری برسد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار