مدیر پروژه حمایت از یوزپلنگ اسیایی ، در حاشیه مراسم حضور جمعی از هنرمندان و ورزشکاران در شهرستان بافق به عنوان اصلی‌ترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی، اظهار داشت: حضور هنرمندان از شاخه‌های مختلف هنری و فوتبالیست‌ها برای بازی فوتبال به منظور حمایت از یوزپلنگ آسیایی، نشان دهنده اهمیت و ارزش نهادن ملت ایران برای حفاظت از محیط زیست است.

وی گفت: هنرمندان و ورزشکاران پیام‌آور این موضوع هستند که یوزپلنگ متعلق به یک جا و یک مکان نیست بلکه موضوع ملی و سمبلیک است و همه ایرانیان برای حفاظت از محیط زیست کشور خود آماده هستند.

جوکار با اشاره به مسئولیت مردم و مسئولان شهرستان بافق برای مراقبت از یوزپلنگ آسیایی بیان داشت: انتظار می‌رود اهمیت موضوع حفاظت از این گونه ارزشمند و نادر در اولویت تصمیم گیری‌های استان یزد به ویژه در زمینه توسعه باشد.

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی عنوان کرد: با توجه به تغییرات کره زمین و شرایط اقلیمی و آب و هوایی و کم شدن بعضی از مواهب الهی مانند آب، در آینده نزدیک یوز آسیایی به جایگاه مناسب خود برسد.

جوکار گفت: با توجه به محدود شدن صنایع و کشاورزی با گذشت زمان و تغییرات در شهرستان بافق، طبیعت باقی‌ترین چیزی است که می‌توان به واسطه حضور یوزپلنگ آسیایی از آن با برنامه ریزی برای جذب توریست استفاده کرد.

وی بافق را یک چهارراه و تقاطع برای یوزپلنگ عنوان کرد و گفت: از همه جهات شمال، جنوب، شرق و غرب که از بافق دور شویم، به مناطق زیستگاه یوزپلنگ می‌رسیم.

جوکار، منطقه آریز در شمال و منطقه کالمند و کلوت‌های سرخ و آبی در غرب و کوه حفاظت شده بافق در شرق را از بخش‌هایی عنوان کرد و جمعیت عمده یوزپلنگ آسیایی در آن زندگی می‌کنند.

در میان این هنرمندان و ورزشکاران، چهره‌های نظیر همایون شجریان، کامبیز دیرباز، پژمان جمشیدی و... به چشم می‌خورند
برچسب ها: یوز پلنگ ، هنرمندان ، سمبل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.