معاون نامزد آزادیخواه ریاست جمهوری آمریکا در سال 2000 گفت: در حال حاضر جو حاکم بر مردم آمریکا به گونه ای نیست که از حمله نظامی این کشور به ایران دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد, آرت اولیویر در نشستی که به منظور اکران و تحلیل فیلم "عملیات ترور" با موضوع وقایع مهم 11 سپتامبر در مشهد برگزار شد, افزود: صاحبان قدرت همیشه منابع انرژی را به عنوان بخشی از منابع قدرت تحت کنترل خود داشته اند و امروز دولت آمریکا به دنبال سلطه بر منابع انرِژی ست.

وی افزود: اگر صاحبان قدرت احساس کنند که می توانند با حمله نظامی به خواسته های خود برسند حتما این کار را انجام می دهند اما جو حاکم بر آمریکا از تهدیدات نظامی علیه ایران حمایت نمی کند.

اولیویر ادامه داد: در آمریکا ترس از اسلام هم چنان با شرایط نامناسب ده سال پیش وجود دارد ولی به طور کلی بیشتر مردم ایالات متحده تفکر یا توجه خاصی نسبت به ایران ندارند.

وی گفت: بیشتر افرادی که در ایالات متحده علیه ایرانی ها هستند, مسیحی های تندرو بوده که در واقع نقاط مشترک زیادی با مردم ایران و خیلی از جهانیان دارند اما اگر عمق فرهنگ ایرانی را بهتر بشناسند نه تنها از فرهنگ بلکه شاید حتی از حکومت ایران هم پیروی کنند.

تهیه کننده فیلم " عملیات ترور" هدف از ساخت این فیلم که اطلاعات زیادی در آن گنجانده شده است را آگاهی بخشی به مردم آمریکا درباره ی وقایعی که دانشی ندارند, دانست.

وی افزود: اجازه انتشار حقایق مربوط به یازدهم سپتامبر 2001 در رسانه های جمعی ایالات متحده صادر نشد و خیلی از مردم حقایق را آن گونه که بود باور نکردند زیرا نمی توانستند بپذیرند که دولتشان بتواند آن قدر خبیث و شیطانی باشد که مرتکب چنین فجایعی شود.

معاون نامزد آزادیخواه ریاست جمهوری آمریکا در سال 2000 با تأکید بر شواهدی که نشان دهنده ی ساختگی بودن جریان یازدهم سپتامبر است گفت: یازدهم سپتامبر فرصتی بود برای کشف و شناخت این موضوع که دولت حاکم چقدر فاسد بوده است.

اولیویر ادامه داد: مردم آمریکا از تعقیب جریان یازدهم سپتامبر واهمه دارند زیرا اگر قبول کنند که یازدهم سپتامبر ساختگی بوده است پس باید این را بپذیرند که دولت حاکم بر آن ها نیز دولتی منفعت طلب بوده و تنها به منافع خود می اندیشیده است.

وی افزود: تعداد زیادی از مردم آمریکا از دیدگاه امپریالیستی این کشور آگاه بوده و با آن مخالف اند ولی تعداد اندکی از این ملت از اهداف واقعی دولتشان آگاه هستند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: مردم ، آمریکا ، فیلم ، عملیات ، ترور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.