رییس جمعیت مامایی استان اصفهان گفت: بیشترین مراجعه مردم به مراکز مشاوره و کارناوال های اطلاع رسانی مامایی درباره اختلالات جنسی است.

محبوبه والیانی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، افزود: علاوه بر زنان، مردان زیادی نیز به کارناوال های اطلاع رسانی و مراکز مشاوره مامایی مراجعه کرده و درباره اختلالات جنسی خود یا همسرانشان مشاوره می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع اختلالات جنسی یکی از عوامل شایع افزایش طلاق در کشور است، اظهار کرد: حل این مشکل نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم دارد.
وی تصریح کرد: برخی از مواردی که مردان یا زنان بعنوان اختلالات جنسی در خود یا همسرانشان نقل می کنند ناشی از اطلاعات کم یا نادرست آنها در این زمینه است.
این کارشناس با اشاره به تاثیر منفی برخی برنامه ها و سریالهای شبکه های ماهواره ای در این زمینه گفت: مردم تحت تاثیر این برنامه ها قرار می گیرند و تصور می کنند که خودشان یا همسرانشان نیز می توانند چنین توان جنسی داشته باشند.
وی افزود: همه اینها فیلم است و با هدف جذب مخاطب و ترویج بی بند و باری تولید می شود.
والیانی ادامه داد: مردم با دیدن این برنامه ها و سریال ها تصور می کنند که خودشان یا همسرشان مشکل و اختلال جنسی دارند در حالیکه نمی دانند که توان جنسی مرد و زن محدود و تعریف شده است.
وی تصریح کرد: لازم است که مشاوره و اطلاعات مورد نیاز درباره سیکل طبیعی جنسی و مسائل مربوط به آن به مردم داده شود.
رییس جمعیت مامایی استان اصفهان، زایمان و ترس از درد زایمان را مورد شایع دیگر مراجعه مردم خواند و گفت: امسال برنامه های زیادی برای اطلاع رسانی درباره کاهش درد زایمان در نظر داریم.
وی با اشاره به برپایی کارناوال های اطلاع رسانی روز ماما در پنج سال گذشته در اصفهان اظهار کرد: گروه مخاطب ما همه افراد خانواده به ویژه زنان و دختران هستند.
وی مشاوره های ارائه شده در این کارناوال ها را درباره زمان بلوغ، قبل از ازدواج، دوران بارداری و مراقبت های بارداری، انواع روش های زایمان، روش های کاهش درد زایمان، شیردهی، یائسگی و اختلالات جنسی عنوان کرد.
به گفته وی در سالهای گذشته بیشتر مراجعات دختران به این پایگاه ها درباره مسائل جنسی و بلوغ و بیشتر مراجعات زنان درباره زایمان و یائسگی بوده است.
والیانی گفت سیزدهم اردیبهشت امسال نیز به مناسبت روز جهانی ماما و بمنظور اطلاع رسانی و مشاوره در این زمینه کارناوال های اطلاع رسانی در هفت نقطه شهر اصفهان مستقر می شود.
وی این مناطق را میدان بزرگمهر، میدان جمهوری، پارک لاله، قائمیه، سی و سه پل (هتل پل)، زینبیه جنب بیمارستان حضرت زهرا(س) و خیابان حجتیه ( چهار راه سپهسالار) اعلام کرد.
پنجم ماه می میلادی مصادف با 15 اردیبهشت از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی، ˈ روز جهانی ماما ˈ نام گذاری شده است.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، مراکز ، مشاوره ، مامایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.