کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش یا افزایش سود بانک‌ها به صورت اتوماتیک از یک طرف سبب خواهد شد وام‌های ارزان‌تر پرداخت کنند و در نتیجه درآمدهای عملیاتی بالاتر خواهد رفت و شاخص این گروه در بورس صعود خواهد کرد.

حسین خزلی خرازی افزود: کاهش یا افزایش سود بانک‌ها به صورت اتوماتیک از یک طرف سبب خواهد شد وام‌های ارزان‌تر پرداخت کنند و در نتیجه درآمدهای عملیاتی بالاتر خواهد رفت و شاخص این گروه در بورس صعود خواهد کرد.
 
این کارشناس اظهار داشت: لازم به دستور و هماهنگی جهت پایین آمدن نرخ سود بانکی نیست، زیرا از اواخر فروردین به دلیل اینکه جریان وجوه نقدی مثبت است بانک به صورت اتوماتیک‌وار سود خود را کاهش می‌دهند و چون بازار سرمایه این مسئله را می‌دانست سبب رشد قیمت شاخص‌ها شد.
 
وی تصریح کرد: همچنین در زمانی که برخی موسسات مالی و بانک‌ها جریان وجوه نقدی‌شان در ماه اسفند منفی می‌شود سود بانکی کوتاه‌مدت خود را به صورت اتوماتیک‌وار افزایش می‌دهند تا نزد بانک مرکزی جریمه نشوند.
 
خرازی تأکید کرد: وقتی تورم انتظاری سال‌جاری، 25 درصد باشد ما شاهد کاهش نرخ سود بانکی خواهیم بود.
 
این کارشناس در پایان یادآور شد: یکی از گروه‌های قابل توصیه در بازار سرمایه بانک‌ها هستند زیرا نه هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر این گروه تأثیر گذاشته و همچنین چون اقتصاد در حال خارج شدن از رکود است افزایش گردش مالی سپرده‌ها، وام‌دهی ارزان و کاهش نرخ سود سپرده‌ها سبب می‌شود این گروه وضعیت بهتری را در بازار سرمایه تجربه کند.
 
انتهای پیام/‌
برچسب ها: بورس ، سود ، کاهش ، افزایش ، وام ، نرخ ، صعود ، عملیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار