مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي تبريز با بيان اينکه علت مسموميت ساکنان روستاي قلعه‌بان در حال بررسي است گفت: هنوز آمار دقيقي از تعداد کساني که دچار مسموميت شده‌اند اعلام نشده است.

حبيب قلي‌زاده مدير روابط عمومي مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي استان تبريز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ديروز طي مراسمي که در مسجد روستاي قلعه‌بان شهرستان مرند برگزار شده بود غذاي نذري به شرکت کنندگان در اين مراسم داده شده که تمامي افرادي که از اين غذا مصرف کرده‌اند دچار مسموميت شده‌اند.  

وي با بيان اينکه بعد از افزايش تعداد مسموميت‌ها و گزارش به اورژانس 115، 16 دستگاه آمبولانس و يک اتوبوس آمبولانس در اين روستا براي کمک به مسمومين حضور پيدا کردند افزود: تمام کساني که دچار مسموميت شده بودند با علائمي همچون سردرد، تهوع، استفراغ به آمبولانس‌هاي ما مراجعه کردند که در کل 86 مصدوم به علت نياز به خدمات درماني بيشتر توسط اورژانس 115 به بيمارستان منتقل شدند و 150 نفر هم در محل به صورت سرپايي تحت درمان قرار گرفته‌اند.  

قلي‌زاده با تأکيد بر اينکه هنوز نمي‌توان آمار دقيقي از تعداد کساني که دچار مسموميت شدند اعلام کرد خاطر نشان کرد: علت اين مسموميت در حال پيگيري است.  

شايان ذکر است که اين روستا 1300 نفر جمعيت دارد. 
 
انتهاي پيام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار