مدیر کل امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح فعالیت‌های سالن چاپ، برپایی این سالن را نمایش دستاوردها و گسترش صنعت چاپ ایران دانست.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،"محمودرضا برازش" با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ چاپ با نمایشگاه کتاب اظهار کرد: از سال گذشته قرار شد که دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتاب حضور فعال داشته باشد و امسال دومین سال است که خانواده چاپ در نمایشگاه به صورت مستقل در این عرصه حاضر می‌شوند.

وی اولین فعالیت سالن چاپ در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را نمایش فرایند کامل تولید کتاب برای بازدیدکنندگان اعلام کرد.

وی گفت: در این بخش، همه مراحل تولید کتاب شامل مرحله پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ و همین طور چاپ دیجیتال و دستگاه‌های مورد استفاده از چاپ کتاب به نمایش در آمده است.

برازش افزود: ما قصد داریم کتابخانه‌های تخصصی چاپ را در شهرستان‌ها برپا کنیم و به همین منظور، ضمن نمایش کتابخانه‌های تخصصی صنعت چاپ، کارشناسان ما در سطح نمایشگاه به شناسایی کتاب‌های تخصصی در این زمینه می‌پردازند.

مشاور رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در امور چاپ و نشر ادامه داد: فعالیت سوم سالن چاپ، نمایش نمونه‌های مختلف کاغذ و شیوه آزمایش و ارزیابی کیفیت آنهاست.

برازش فعالیت چهارم سالن چاپ را نمایش آثار برگزیدگان جشنواره ملی صنعت چاپ برشمرد و گفت: این آثار می‌توانند توانایی صنعت چاپ و گستردگی آن را در ایران به نمایش بگذارند.

به گفته وی، تعامل کارشناسان چاپ، چاپخانه‌ها و مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان فعال در این صنعت از دیگر برنامه‌های سالن چاپ در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

سالن چاپ به همت دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ضلع جنوبی مصلای امام خمینی(ره) برپا شده است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایش ، کتاب ، نمایشگاه ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.