وکیل مدافع ادوارد اسنودن ، کارمند سابق سرویس های ویژه آمریکا اعلام کرد به احتمال زیاد مجوز اقامت موکلش در روسیه تمدید می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازریانووستی؛ بنا بر اعلام رسانه های غربی ، جسلین راداک ، وکیل ادوارد اسنودن گفت : « موکلش امیدوار است روسیه مجوز اقامت وی را در این کشور که تابستان آینده منقضی می شود ، تمدید کند. احتمال زیادی وجود دارد که مجوز اقامت موکلش تمدید شود ، هر چند که وی همچنان دوست دارد به آمریکا بازگردد.»
وکیل اسنودن خاطرنشان کرد مادامی که اسنودن به افشای اسناد محرمانه دولتی متهم است ، بازگشت وی به کشورش غیرممکن است.
 وی افزود : « اگر وزارت دادگستری آمریکا روزی بخواهد در این باره گفتگو کند ، ما خوشحال خواهیم شد.»
ادوارد اسنودن 29 ساله ، ژوئن 2013 برنامه محرمانه دولت آمریکا موسوم به « پریزم » را که نظارت بر ارتباطات کاربران در آمریکا و دیگر کشورها را از طریق نامه های الکترونیکی ، پیام های فوری ، تلفن و شبکه های اجتماعی برای آمریکا فراهم می کرد، به دو روزنامه گاردین و واشنگتن پست افشا کرد.
این برنامه جاسوسی آمریکا این امکان را برای آژانس امنیت ملی آمریکا و اف.بی.آی فراهم کرد تا به کمک نه شرکت بزرگ اینترنتی از جمله AOL ، اپل ، فیس بوک ، گوگل ، مایکروسافت ، پالتاک ، اسکایپ ، یاهو ، یوتیوب و اپراتور تلفنی وریزون ، به اطلاعات افرادی دست یابد که در خارج از آمریکا زندگی می کنند.
اسنودن از زمان افشای این اطلاعات تحت تعقیب وزارت دادگستری آمریکا قرار دارد. این مأمور سابق سیا یکم اوت 2013 پناهندگی موقت در روسیه کسب کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار