براساس نتایج برخی از تحقیقات با هر 15 سال افزایش سن، خطربروز گلوکوم به ویژه در افرادی که سابقه ابتلا به سایر بیماری‌ها و اختلالات چشمی را دارند،‌ حدود دو برابر می‌شود.

حسین اسلامیان متخصص بیماری‌های چشمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: گلوکوم یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین بیماری‌های چشمی است که در نتیجه افزایش فشار داخل چشم و آسیب "عصب بینایی" به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در بروز گلوکوم نقش دارند، تصریح کرد: افزایش سن به ویژه از میانسالی به بعد، نزدیک‌بینی، ابتلا به برخی دیگر از بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید و مصرف داروهایی مانند کورتون، از عوامل اصلی افزایش‌دهنده خطر ابتلا به گلوکوم یا آب سیاه است.

اسلامیان تأکید کرد: براساس نتایج برخی از تحقیقات با هر 15 سال افزایش سن، خطر بروز گلوکوم به ویژه در افرادی که سابقه ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات چشمی را دارند،‌ حدود دو برابر می‌شود.

وی یادآور شد: گلوکوم دو نوع است که نوع باز آن در مراحل اولیه بیماری هیچ علامت خاصی ندارد، اما در گلوکوم نوع بسته ممکن است علایمی در ابتدای بیماری بروز کند.

اسلامیان خاطرنشان کرد: درد چشم، تهوع، ‌سردرد، قرمزی چشم و تاری دید از مهم‌ترین علایم گلوکوم به ویژه نوع بسته این بیماری است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.